AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.166

Nollställa service E-61 535d, 06

mi
49
mioh02
535d -06
Hej,
Har tittat på tidigare inlägg samt googlat men får det inte att funka. När jag håller inne tripmätarknappen o triangeln kommer upp så blir alltid nästa meddelande i fönstret ngt liknande FSTG.... (kommer inte ihåg exakt)... Kommer alltså inte åt service symbolerna (bilen på lyften etc...). PÅ en av DIY you tube så stoppar killen in nyckeln och sedan "duttar" på startknappen för att få fart på alla indikatorlampor i displayen. När jag gör samma så startar ju bilen...WTF...så skall det ju vara iof.... Skall jag lägga växelväljare i ngt annat läge el ngt för att bilen inte skall starta?? för att få alla displaysymboler att lysa innan jag går in i servicemenyn (enl beskr i annan tråd skall dessa lysa innan man går in i menyn via trippknappen). Blir tokig. Snälla hjälp!!
MVH
Mikael
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Om du inte har foten på bromspedalen borde bara tändningen slås på när du trycker på startknappen.
Du håller in trippen i ca 8 sekunder först sen kan du bläddra runt i servicemenyn fritt när du fått upp första serviceikonen i displayen

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Här har du Länk
mi
49
mioh02
535d -06
Ahhhh...vad korkad jag är:(( Naturligtvis ingen fot på bromsen...den hamnar ju alltid där med automatik. Tack skall prova igen
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.