|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om någon annan här inne upplever samma sak och om de fått saken åtgärdad. När bilen stått still en längre tid (typ en dag på jobbet) och jag sedan kör iväg (tror det enbart händer om jag bara kör framåt direkt, inte om jag först backar och sedan kör - men osäker) så blir det en ganska ryckig och osnygg växling 1 -> 2. Det märks tydligt om man smyger iväg på lugn gas. Jag har sett att varvräknaren hoppar ner till nya varvtalet innan växlingen hörs på varvtalet och känns i bilen vid just den ryckiga växlingen vilket i sig är väldigt märkligt, men kan tyda på att något i drivlinan vid det tillfället inte sköter sig som det ska. Alla växlingar därefter sker normalt, det är bara den första som beter sig märkligt. Såg en tråd på bimmerpost.com om detta men där blev trådskaparen mest tråkad som överkänslig och fånig, men jag tycker det är ett tillräckligt konstigt beteende för att belysa. Ska in och höra vad BMW säger, men jag har gett upp hoppet om att få vettig hjälp av de auktoriserade verkstäderna här i Gbg tyvärr. Om någon varit med om liknande och dessutom fått det åtgärdat vore det intressant att höra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.