AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.163

Måste man själv aktivera PDC fram på E91 325i LCI - 2010?

Th
46
Thebeast
325i Touring -09
Hej, har en 325i E91 LCI -2010.

Är inte säker på om detta är ett problem men om man kör bilen framåt mot en vägg skall inte PDC-fram börja pipa då när man närmar sig väggen? Det är så att jag alltid får slå igång PDC-fram (trycka på knappen) för att den ska låta när man står nära en vägg.

Skall det vara så att PDC-fram måste slås på manuellt för att den skall pipa? Går det att slå på PDC-fram så att den alltid är igång?

Jag kan tänka mig att PDC slås av i bilköer men då vill man ha tillbaka till automatisk att den är på när man närmar sig en vägg senare.

Tack.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Så fungerar det ja, det är inte en bugg utan en feature. ;)

Jag tror att det är designat så för att det är det minst dåliga sättet, annars skulle de vara aktiva alltid vid framåtkörning (i låg hastighet åtminstone) vilket gör att det piper vid övergångsställen, på ICA-parkeringen och lite när som helst vilket troligen kunderna hade stört sig mer på. Bättre då att man själv slår på den när man vill använda den. PDC bakåt är enklare, för där gör man ett aktivt val att lägga i backen, men framåt blir det en avvägning. Vad jag vet är den vanligaste lösningen hos biltillverkarna den som BMW valt, att föraren själv måste aktivera funktionen.
Th
46
Thebeast
325i Touring -09
Tackar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.