AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
811

Någon som kör sin cabbe på vintern?

na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Jag är bara lite nyfiken på hur folk kör sina cabbar.
Köpte min 325:a förra våren och lät den stå i garage hela vintern för att bevara den i lika fint skick som den är.
Går dock i säljarplaner nu när jag har tröttnat på försäkringsbolagens mobbning av skyhöga premier och handtvättarna (inte för att jag skulle använda en maskintvätt med borstar iaf, kanske en utan borstar).

Eventuellt funderar jag på att ha den till nästa vår och då köra den i vinter.. är man helt dum i huvudet då eller är det ok att köra på vintern. Mest en moralisk fråga :)

Vad tycker ni ?
Jag har iofs ingen cab men jag ställer av min 325:a under vintern, inget roligt att åka med fina bilen ständigt täckt av snö och is och sen är ju en sänkt bil på dåligt plogade svenska vintervägar ingen höjdare heller direkt.

www.malte-racing.com
Malte:
Fegis. Det är bara till att slå sig in i snösvängen och hjälpa till att hålla vägarna rena och fina.:-)

Mvh.
Micke Olsson
we
10
webra
325i CAB -93
Jag skulle nog avråda dig från att köra på vintern. Det är omöjligt att hålla saltet borta. Själv kommer min CAB att åka in i garaget nästa månad.

Mvh.

Martin
ri
35
rino
328i cabrio -96
Jag säger bara HT!!!
Min pärla går från cab till cupé på vintern...
Glas ruta med elslingor, kurvhantag och innerbelysning i baksätet gör bilen riktigt ombonad och tyst.

Anti-spinn hjälper ochså när man har en sak 6:a under huven...

/Rickard, BMWCS 3738
Micke Olsson:
Kanske ska investera i en M3 spoiler med GT läppar och ge mig ut och ploga lite i vinter, kanske vore idé att dra igång ett AB och sälja mina tjänster som snöröjare, "Maltes snöröjning, röjer med stil" :D

www.malte-racing.com
Apo
själv kommer jag och ställa av min pärla över vintern, och då får man lida igenom vintern i en rutten och seg focus.. :(
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Visst borde det funka med hardtop men för att hålla saltet borta vill det väl till att man tvättar 1-2 ggr/vecka.. Men jag skulle faktiskt inte vilja prova..

Jag har kört cab sen -95 men aldrig på vintern. M3:an åker också in i vintergaraget oktober-mars.

Så jag är väl fegast av alla !! :-))

/// Better Make Way \\\
318 iS M3
In med BMW:n och ut men Cheeroken.
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Lutar nog mot att försöka sälja pärlan innan vintern iaf. Känns som misshandel att köra den på vintern, speciellt här i Stockholm.. hehe

Dags att köpa något nytt :) Dock blir det nog ingen BMW denna gång.
Apo
nagguks: så du ska svika bmw familjen..fy skäms.. :)
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
nagguks: Du KOMMER att ÅNGRA dig.......

/// Better Make Way \\\
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Jo, kanske jag kommer göra.
Ska iväg och testköra nya Saab 9-3 SportSedan
Fast jag är jäkligt sugen på att köpa en 330 2001+ :)

/duckar på forumet
Tala gärna om vad du tycker om den. Den har ju fått så mycket beröm i pressen att man nästan spyr åt det. Vore kul att vet om det mediaupphausning eller om den är så bra.

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.