AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.279

ELP-kan var något istället för chipning

Sida 1 av 2
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Sorry att ni fick vänta på infon.
ELP (Environmental Liquid Process) är en metod som effektivt skapar en mer fullständig förbränning av motorns bränsle. ELP är resultatet av nobelprisbelönad forskning om samspelet mellan kompression och förbränning. (Nobelpriset i kemi 1986) Den speciella ELP vätskan injekteras in i bränsle/luftblandningen före förbränningen. (En mackapär men får skruva dit) Det finns bra forskning bakom och seriösa aktörer, så vitt jag kan bedömma. Fram till nu har man valt att testa systemet på den tunga trafiken med väldigt bra resultat. Mellan 10-15 procent ökad effekt med sänkt förbrukning. ELP systemet kostar c.a3-4´

Eftersom jag är i en branch som vet vilka strängar man ska spela på för att ge företag publicitet, tror jag utan att lova för mycket att jag skulle kunna få loss ett prov. Någon som i såfall är intresserad att testa och meddela oss andra kunskapstörstande? (maila mig i så fall) (Till bmw-power; jag gör inte ELP´s reklam)
Vill ni veta mer om ELP kan ni ringa och beställa deras info.material tel; 031-16 87 30, fax 031-209361
Jag har varken tiden eller de rätta tekniska kunskaperna
för att göra ett rättvist "lobbyarbete"

Hejhopp Robban
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Och detta krävde en ny tråd?????

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Jompa
Finns det ingen info om detta på internet?

Hälsningar
Jonny
Reklamnissar gör lite som de själva tycker inte som andra gör...

Vill oxå ha kompressor.....
Ring -det har jag gjort....
Referenser är på g....

Vill oxå ha kompressor.....
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Vätskan är vätesuperoxid dvs samma som wannabe blondiner använder för att bli just blondiner... är testat och förkastat MÅNGA gånger förr men likförbannat så dyker samma värdelösa produkt upp med några års mellanrum.
Tom Sverker har kastat skiten i sin tunna för många år sen...

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
------------------------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
w1.923.telia.com/~u92305739/
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Magnus; jag är inte så säker på att du har rätt om vätesuperoxiden och att ELP skulle vara "samma skit" som poppar upp igen. Grundade du ditt antagande på kunskap om ELP, eller var det en gissning?

Om jag varit säker så hade jag inte frågat om ELP på forumet. Kan vara himmel eller helvete. Fortsättning lär följa och den som lever får se.
GT
46
GTV6
330i -06
Jag undrar jag…
Det låter inte alls otroligt att man kan hälla i någonting som höjer effekten (jämför med lustgas). Att det skulle förbättra förbränningen (=mindre utsläpp) OCH höja effekten tror jag inte på. Jag jobbar med ”tunga” motorer (disel) och visst finns det prov med att hälla i olika saker för att få ner utsläppen, men det ger inte mer effekt…
Låter ungefär som den där energizer eller vad den nu hette som fanns i början av 90-talet. En elektrisk grunka som hängdes på bränsleledningen och skulle påverka bränslet och ge bättre utsläpp, mer effekt OCH mindre förbrukning...
hittade en sån på skroten förut och har på skoj testat fanskapet i ett antal bilar... INGEN skillnad där inte.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Öhhh... vätesuperoxid skall man använda till en helt annan sak.

Gör enligt följande:

Köp en flaska vätesuperoxid och en flaska remol (pulverform).

Berätta för din flickvän/sambo att du ska göra ett trevligt experiment på köksbordet.

Häll ut en hög med remol (lagom), häll rikligt med vätesuperoxid på remolen...och beskåda........ni blir inte besvikna.....frågan är vad som händer???

Har kanske inte så mycket med inlägget att göra...men lite roligt är det.

Mvh / Wallace
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Luktar bluff.... En sådan tillsats skulle vara högintressant i flygsvängen och då borde jag hört talas om den....

/Kristian
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Kilen; reklambyråmänniskor kan tänka själva. Självklart tog jag en ny tråd för att skapa så hög förvirringseffekt som möjligt. Impad att du knäckte nöten och gick rätt i denna tråd-djungel. Skämt å sido så var jag en smula stressad när jag drog in inlägget.
Kul att du beställde materialet. Eftersom jag känner dig vet jag att vi andra kommer att få bra info. Typ 23 sekunder efter att du öppnat posten. Vet faktiskt inte om ELP är något att ha, men att aktörerna bakom har tillräckliga ekonomiska muskler för att vara seriösa. Men som sagt, den som lever får se.
Jag hittar inget om denna ELP på nätet, konstigt nog.
Skum produkt tror jag. Kanske lite vatteninsprutning för att sänka tempen och öka fyllningen lite i cylindrarna, typ gamla SAAB-turbo. Men siffrorna verkar lite för bra.

FP
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har hittat företaget. Importerar prylar från fjärran östern. Mycket sjukvårdsprylar, lustgas??

/Kristian
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Hallå Kilen; får du fram någon info. Du är ju min infomurbräcka i trimbukten. Nyfiken på om det här med ELP är flipp eller flopp. Du har väl inte gått och fastnat i en bench vride flatcher shcratcher maskin på någon av dina anläggningar?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ett företag som lever på kommissionsaffärer inom sjukvårdssektorn ger sig nu in på fordonssektorn. Det handlar inte om attbredda en befintlig verksamhet utan att starta upp något nytt. Drar en kvick och fräck slutsats att marginalen är på tok för god för att låta bli att kränga sådana här produkter mot konsument.
Stenflopp här utan att ha eller kommer att prova.
Mvh
Asken
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Låter som du har ett spår där Asken. Tvära kast brukar ju betyda att man fått nos på en god marginalaffär. Frågan är hur god affären kan vara för konsumenten?
Tycker själv att det låter väl bra, men drivs av min nyfikenhet att kolla vidare.
Godnatt alla
Robban, en nyfiken liten gynnare, som vill ha en cab å mecka till vinter.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Copy: du kan ju erbjuda dig att testa det åt dom mot 80% rabatt på utpriset och se vad dom säger. Gissar att det knappt täcker deras inkostnad. Tänk lite till, skulle inte bilfabrikanternas stora testlab för länge sedan snokat upp vartenda litet objekt som finns på makrnaden om det kan ge mer effekt?
Mvh
Asken
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Hej alla!
Kul grej det här!
Som den teknik idiot jag är känner jag igen det här med väteproxid har läst om det flera gånger tidigare om "missförståda uppfinnare" som har försökt lansera detta men blivit "uppköpta eller ijälsagena av de profithungriga bensinbolagen.
Kollade upp Nobelpristagare i kemi 1986, står inget om förbränning vid tryck. Dom fick priset för "Sina insatser för nya metoder för att studera och analysera förloppen vid kemiska reaktioner"
mvh

BLJ
Deliq
Kan nog förstå intresset hos kemister o.dyl. för att använda sig av väteperoxiden. Innehåller en hel del bunden energi. Det är ju så att säga "bunden knallgas".
Men som påpekats tidigare, det har provats många gånger genom åren i olika former.
Hursomhelst kan det ju vara så att någon för en gångs skull lyckats överföra teoretiska tankevurpor till faktiska resultat i praktiken. Det händer ju trots allt emellanåt och renderar i medalj från "knugen". ;-)
Jag vill nog gärna höra några som provat med gott resultat innan jag försöker själv.

M V H // Deliq

*** Var glad så länge du lever - sen är det försent ***
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Asken; har engagerat en testpilot, som även tar ett möte med företaget. Inga problem att få 100% rabatt på en testprodukt. Håller med om alla dina argument, och jag är heller inte naiv. Men jag drivs av nyfikenhet. TÄNK OM. Ju fler stenar man vänder på utan att direkt förkasta, ju fler diamanter hittar man. Sedan tycker jag att det är lite roligt.
Vi kommer att få ett objektivt svar inom kort.
Ha en bra dag
Vänligen Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.