AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.894

Vad skiljer stora och lilla navi idriven? Är det vanligt med den stora i 3-serien E90 - 2008?

an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Hej alla såg att det finnes 2 olika typer av Navi med Idrive.
En liten och en Stor .
Den som sitter i min är den stora som tar upp hela hålet 8 tum tror jag.
Ex har jag cd eller radion på så kan dela av skärmen och ha navi eller färdator på andra halvan.
Men såg att det finnes en liten Navi också.

Vad är det som skiljer dessa åt?

Har hört att det är ovanligt med den stora i 3 Serien.

Min är en 2008a
anders: I Sverige är det ovanligt med navigator överhuvudtaget på 2008års 3serie, i Tyskland är det ovanligt att inte ha navigator på de dyrare modellerna, säkert långt över 50 % även på 320d.

För 335i/6 E90 LCI är andelen med navigator för Europamodell vänsterstyrd 65 % med fördelningen 22 % Navi business och 78 % Navi pro och för 335Xi/6 E90 LCI 72 % och fördelning 17 % navi business och 83 % navi pro. Det är alltså totalen för alla byggda oavsett marknad.

På de 11st 335Xi/6 E90 LCI med svenska papper (bilarna exporteras till Sverige, Norge och Finland, på dyrare modellerna går över 80 % till Sverige) saknar 6st navigator övriga 5st har navi pro.

Systemen innehöll 2008 följande:

Navigationssystem "Business" inkl. Radio mit 6 Lautsprechern, Doppel-Tuner und TMC, ein gemeinsames Laufwerk für Audio-CD und Navigations-DVD,MP3-Decoder, erweitertem Bordcomputer, 6,5" Farbbildschirm, Zielführung mit 2D-Kartendarstellung,Favoritentasten (8 programmierbare Tasten für iDrive Funktionen), Dachantenne, Navigations-DVD für die digitalisierten Gebiete Europas

Navi pro innehöll:

Navigationssystem "Professional" inkl. Radio mit 6 Lautsprechern, Doppel-Tuner und TMC, zwei getrennte Laufwerke für Audio-CD und Navigations-DVD,MP3-Decoder, erweitertem Bordcomputer, 8,8’’ Farbbildschirm, Splitscreen-Funktion, Zielführung mit 3D-Kartendarstellung,Favoritentasten (8 programmierbare Tasten für iDrive Funktionen), Dachantenne, Navigations-DVD für die digitalisierten Gebiete Europas

3D och 8,8tum möjlighet till split screen och separat fack för cd-skivor för pro och 2D och 6,5tum för business och ingen möjlighet att spela cd-skivor när navi dvdn sitter i, verkar skillnaderna vara.

Mvh Stephan
an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Tusen tack för hjälpen Stephan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.