AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.216

Kan avaktiverad start/stopp vara av tills man väljer att slå på igen? På X3 20d 2015?

pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
Som jag förstår aktiveras start/stopp funktionen när motorn startas. Tyckte mig läsa att den ligger kvar på 2015. är det någon som vet? Eller går det att programmera om?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den måste vara default på pga certifieringsregler för förbrukningen.

-------
//Lövet
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Ja det går att programmera (med rätt utrustning) och vad jag förstår kan verkstaden hjälpa dig med detta om du påpekar det.
pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
undrar om det skiljer i Sverige. se länken
Länk
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tidigare har svenska verkstäder inte varit sugna på att ändra det på samma sätt som man gör i USA. Där gnällde de tillräckligt mycket och högljutt när auto start/stopp infördes så till slut kunde man utan kostnad få bilen programmerad för att minnas senaste läget. Tidigare har det inte gått att få samma ändring gjord i Sverige, men det kanske är något nytt på MY15?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Exempelvis Volvo har tvingats ändra hur S/S knappen fungerar. Tidigare mindes den senaste läget men nu måste den alltid vara default på och så får du slå av den vid varje start.

Anledningen är att bilen ska certifieras EXAKT som den startar. Det ska inte krävas några ändringar av föraren för att uppnå förbrukningen. Samma regler gör att exempelvis Lamborghini alltid startar i auto-läge osv.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.