|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 525 tds -97 där vindrutetorkarna har slutat fungera. Började kolla säkringar men dom var hela sen har jag läst relät kan strula men jag har inte hittat nånstans där det står vilket av mina relän det är.. Har hört att det ska vara ett brunt relä i boxen under kupefilteret men jag har bara två likadana lila där jag tror en går till ac:n och den andra vet jag ej. Sen är det en grå som det står abs på och den gissar jag är till abs:n.. Sen en till ljusgrön till vänster om dom två lila. Sen är det ett relä till höger om dessa fyra relän som är svart och instoppat upp och ner. Sen bredvid motorsäkringarna högst upp i boxen är det ett blå relä. Vad går dessa relän till? Vilken är till vindrutetorkarna? Hoppas ni förstår, har tagit bilder men vet inte hur jag ska visa dom! Sen har jag bakströmmar av nått slag på kontakten till torkarmotorn, får 9.94 volt fastän jag plockar ur säkringen nr 1 i handskfacket. Kan det vara brott på nån kabel? Tacksam för hjälp | |
|
Otroligt vanligt med brott på kablage vid genomföringen i gångjärnen till endera luckan. Har själv ingen spolning bak just nu....och kunde för ett par månader sen inte öppna shoppingluckan. Har också tidigare haft ena bakljuset släckt. Kabelbrott. Min bil: Länk |
|
|
Vad går dessa relän till? Nån som vet? Länk Och detta relä? Länk Det jag tagit lös på första bilden gissar jag är till ac:n? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.