|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt mig en m5 e61-07. Fantastisk bil! Har kollat ett tag efter en tills jag hitta en med drag som var ett krav och bra historik. Men till frågan, finns det någon här som haft något tungt efter? Typ husvagn. Har en båt på strax över 2ton som jag dragit med min 525a utan större problem (30km/h) Hur tror ni lådan/kopplingen funkar med den vikten efter? | |
|
Hej! Den funkar alldeles utmärkt så länge du inte vill dra fullt på ettan från stillastående. Vad tror du själv? |
|
| Tror också att det funkar bra, vore bara kul om någon hade prövat. | |
| Jag har drag på min. Bara kört en husvagn på 1200kg men det funkade utmärkt. Men man ska som alltid försöka undvika långsamma övningar, speciellt i motlut. Det sliter så klart hårt på kopplingen. Rent generellt tror jag M5ans stora koppling klarar mycket släpkörning. | |
|
Max släpvagnsvikt är 1800 kg. Enligt instruktionsboken så får man inte använda LC vid användande av draget! :-) |
|
|
Max släpvagnsvikt är 1800 kg. Enligt instruktionsboken så får man inte använda LC vid användande av draget! :-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoppas budskapet går in... |
|
|
Repetition är kunskapens moder ;) /Masten |
|
| Haha, kan du ta det där en gång till rawsezx? | |
| Alltså minst 1800 efter bilen och starta med LC????? | |
| Hade dragkroken (avtagbar) på en tidigare M5 e60. Fungerade bra som dragbil. Kroken var eftermonterad av en tidigare ägare, men jag hade ett kvitto på jobbet i dokumentationen på 24.000:- | |
| Min kostade 4200:- från Ebay... Länk Jag köpte en för e61 med m-paket men den var ej avsedd för M5. Fick kapa några mm längst ner i spoilern men syns knappt. Mycket smidigt och enkelt att montera. Kopplades in direkt på can bus slingan. Varnar även när lampor är sönder på släpet i kombiintrumenetet på M5an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.