|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett fruktansvärt skrikande ljud i min högerdörr när jag hissar ner fönstret. Däremot är det helt tyst när jag hissar upp. Även när det har regnat så är det tyst någon dag innan skriket återkommer. Är det någon som har haft samma och har ev. någon lösning utan att behöva demontera hela dörren? Jag har en Z3 2.0 -00 //Bengt | |
| Jag har ingen egen erfarenhet av detta, men om man läser en del utländska forum är det vanligaste tipset att man skall smörja i fönsterrutans glidskenor med siliconspray. Ej 5-56 spray. Att ljudet beror på att gummit i skenorna blir torrt. Det är lite delad uppfattning om detta fungerar. Själv hade jag nog hellre köpt silicon på tub och petat in i slitsen. Silicon po tub finns hos Biltema, annars kan du köpa det hos en rörfirma. | |
|
Ok... aj, jag har redan varit där med 5-56... Men jag får prova silicon och hoppas på det bästa. Tack för tipset, Prins Valiant //Bengt |
|
|
Tjena! Mitt gjorde samma sak länge tills vajern gick av! Beställde ett kit för 250:- från ebay sen fick jag hjälp att byta ut det. Fast detta var på en z4:a kanske inte samma sak? |
|
|
Hej Våra bilar börjar bli till åren och sådana här skavanker kommer och behöver TLC. När det gäller fönsterhissarna skulle jag varmt rekommendera att du tar bort dörrinnersidan och kollar mekanismen. Byt gärna de vita löparna i nederkant på mekanismen och smörj upp det hela (del 15 på det här diagrammet: Länk. Problemet är att fönstermotorn är så stark att om mekanismen kärvar drar den sönder sina fästen inne i dörren och det är både knepigt och trångt att svetsa ihop det igen. Här finns en beskrivning av hur man tar bort dörrsidan: Länk Per |
|
|
Jag tackar för förslagen, riktigt bra! Länken till hur man tar bort innersidan på dörren.. kanon! Tack alla! /Bengt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.