AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.879

Dragkroken har fastnat i utfällt läge på min F25 X3 - 2013

Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Jaha då var det dags för draget att ge upp, har läst att detta är ganska vanligt på 5 serien men inte hört att någon X3a haft detta problem....alltså att det elektriskt infällbara draget slutar fungera.
Som tur är så har det fastnat i utfällt läge, annars hade det skitit sig rejält med semestern då vi kuskat runt med husvagn.
Någon med en X seriebil som haft samma problem?

Se det positiva - det täcks av garantin så du får säkert en ny krok. Det är säkert samma mekanism som på 5-serien.
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Ja då har man varit på verkstaden i dag, ingen ny krok, det räckte tydligen med en omprogrammering....
få se hur länge det funkar nu.
Men frågan kvarstår....ingen med en bil i X-serien som haft problem med draget?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kör inte med draget utfällt. Fäll in det direkt efter användning. Det verkar vara en av förklaringarna på E60 i alla fall till att det går sönder. Dock skönt förstås att det gick att lösa med omprogrammering.

-------
//Lövet
pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
Betyder omprogrammering att det fanns en bugg eller vad innebär det?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Man kan prova att göra en återställning genom att hålla knappen intryckt i minst 10 sekunder. Då försöker draget göra en ny inställning av ändlägena och "nollar" sig självt...typ. Det fick jag lära mig på verkstaden när jag råkat ut för något liknande på X3an jag hade innan.

"BMW six appeal"
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Tack för svar och tips
Kör aldrig med draget utfällt när jag inte har något på koken...
Fäller även ut och in det då och då om det går lång tid mellan jag behöver använda det

De sa bara att de programerat om, vad det innebär vet jag inte.

Provade att hålla knappen intryckt ca 10 sekunder, men det hjälpte inte, kanske inte höll den intryckt tillräckligt länge...

Nu är det bara at hålla tummarna att det fortsätter att funka, eller att det totalrasar innan garantin går ut

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.