AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.321

Hur laga trasig kablar vid kabelstammen (bagagelucka) E34 M5 sedan - 1994?

Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Hallå jag har upptäckt att jag har 4 st avskavda kablar i kabelstammen vid gångjärnet vid bagageluckan på min E34a (sedan) jag undrar lite hur ni andra gjort som haft liknande problem ? skarvat eller köpt någon rep sats om det nu finns?
Hej,
Jag gjorde samma reparation för några år sedan. Som vanligt minns jag inte exakt hur längre, men jag har för mig att jag köpte och skarvade in någon sorts jätteflexibel mångledare från Elfa. Lödde ihop skarvarna efter att förberett med krympslang.

/Lennart
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Har ingen större erfarenhet av att löda så skarvhylsa med isolering av krympplast med smältlim är ett bra alternativ då kanske? Borde ju hålla bra det också rent logiskt hade tänkt köra på det utifall jag inte hittar någon som kan löda åt mej

//Tomas
Hej,

Ja det håller nog också. Fördelen med lödning - inte lika komplicerad som du tycks tro - är att du säkrar mot korrosion. Plus att paketet inte blir så tjockt.

/Lennart
Sv
91
Sveamannen
530Da -01
Mustang Ht -69
Hade samma problem på min E39 nyligen, lödde i hop och isolerade med rotundatejp och plötsligt hade jag ljus i skuffen och bakluckan kunde öppnas utifrån😊
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.