AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
500

Rost på baklucka E39

Pappa R
Tjenare!
Jag undrar om det är någon som vet om det är besvärligt att få ut en ny bagagelucka till en touring E39 på garantin.Det har nämligen krypt fram en hel del rost det senaste halvåret.
Åk till BMW och visa bilen bums innan garantin går ut. Har du väl ifylld servicebok bör det inte vara några problem alls att få det åtgärdat.

/Micke
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Jag har hört om flera som har fått nya bakluckor på garantin. Det brukar inte vara något problem, och tur är väl det, man kan väl kräva mer av en sådan dyr bil.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ifrågasätt om det normalt med rost på en så "ny" och dyr bil efter bara 4-5 år.

MVH
Hasso
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Är sådant möjligt att få ut en lucka även på en import?

Bug
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag fick min bakskärm omlackad efter att jag har hittat att förra ägaren bättrat på med färg i falsen innanför tanklocket. Jag vill påstå att det inte syntes att det var rostigt.

Det är en import.

Mvh

/NP
Jag har på min 523 -98:a fått en ny baklucka, båda framdörrarna bytta samt hö bakskärm åtgärdat. Har inte kostat mig en spänn. Bilen är importerad -01. Se till att du har en ifylld servicebok åk sedan till din lokala BMW-återförsäljare och hör dig för. En koll görs med Tyskland, har du sedan bilgudarna på din sida så kanske det går vägen. Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.