AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
416

Någon som har info om denna M3 GT?

En M3 Gt hade ju inte varit fel. Det finns en här:

Länk

någon som vet något om den alt varit å kollat på den. Är lite skeptisk då det inte är orginalfälgarna precis, har tonade rutor och har gått ganska kort men priset verkar ju OK (förutsatt att servicebok etc finns och det påstår säljaren på telefon iallfall)

/Sillen
En kille som har kollat på den skriver såhär:

Eftersom jag bor i växjö så kan jag berätta vad jag såg och brorsan såg när vi kollade på bilen:

* Vänster sido kjol är skadad.
* Frontspoilern är sprucken.
* Hela bilen är omlackerad: rinningar i lacken, smuts i lacken som har fastnat under tiden lacken har torkat, på vissa ställen har dom lagt tunnt med lack så att grundlacken skiner igenom.
* Något är är väldigt fel med vänster dörr: när dörren är stängd är det ett mellanrum mellan rutan och gummilisten på ca 1cm!!
* Kolfiberpanelen vid växelspaken är spruken (alt. sönderslagen).
* Vänster dörrpanel har en spricka nere vid facket.

Tycker det talar för sig själv. Stå över denna bil!!

/Per
Urk får ju rysningar på hela kroppen. Uppen barligen har något träffat vänstersidan hårt. Och den varkar ju inte vara reparerad av Proffs. Inte så förvånad iof var där och kollade på en Gul M3 cab som också var skum....
Har själv varit på firman och kollat en gång och det var inte många bilar som var mkt att ha.

Jag har en GT till salu annars. Maila mig om du vill ha mer info.
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Jag har också varit o kolla på denna bilen.
Ett gott råd: Köp den inte!

Mätaren står ju på drygt 10. Men om man tex tittar på hur blästrade lyktglasen är så kan den lätt ha gått 30000.
Dessutom är inredningen sliten och skadad, lacken är nylagd och väldigt dåligt gjord.

Säljaren är ju ett kapitel för sej.
Antingen har han ingen koll, eller (mest troligt) så ljuger han en rakt upp i ansiktet.

Det finns ingen servicebok till bilen.
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Vid ett lågt pris kanske någon kan ta sig an bilen för en renovering. Det är ju synd att en sån udda bil ska behöva va i detta skicket.

Hoppas den hamnar hos en entusiast trots allt.
M3_BMW
Hittade denna M3 GT (lågmilare) på BMW Klubbens köp & sälj sida.
Länk

Länk till bilen.
Länk

Information om bilen:

GT;n tillverkades i enbart 350 ex.,detta är nummer 319.GT;n såldes enbart i Tyskland men till Sverige har 10-15 bilar importerats genom åren.Detta är förmodligen den finaste av alla!
En ägare i Tyskland och två i Sverige inklusive mg själv.Bilen togs in redan 1997 och jag köpte den 1998,då med 4500 mil på mätaren.Nu har den gått 5700 mil,alltså 1200 mil på fem somrar!
Fullständig dokumentation,säljes för jag ej hinner använda bilen.Helt original utom 18" BBS RC-fälgar som kan medfölja.Se bilder under "Vintagegalleriet" på hemsidan Länk

Vad är livet värdt utan en BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.