|
|
|
|---|---|
| Kända problem? Hur fungerar det vid snö o is? Krävs något underhåll? Hur fungerar den elsktriska stabilitetskontrollen? | |
|
Inte bara positiva erfarenheter om man säger så: Länk ------- //Lövet |
|
| Jag har haft flera elektriska BMW-krokar och de har alltid fungerat som de ska. | |
| Det är väl framförallt 5 serien som har/haft problem med den elektriska dragkroken. 3 serien har ju en annan konstruktion med enbart elektrisk låsning och med den har det väl inte varit några större problem. | |
|
3-serien har väl bara haft elektrisk fällbar krok i några år så det är väl inte konstigt om det inte varit några större problem. På längre sikt så är nog en manuellt avtagbar att föredra. |
|
|
Manuellt avtagbara lär inte vara mer problemfria, däremot långt billigare att laga. Jag vet inte hur många som fått sina lås sönderärgade under vintern till exempel. ------- //Lövet |
|
| Självklart blir det problem med låset om kroken sitter på hela vintern utan låsolja. Det är ju meningen att den ska tas av när den inte används. | |
| Har en elektrisk fällbar krok på min 330 från 06 så nog har den funnits mer än några år alltid. Har alltid fungerat utan några som helst problem för mej både sommar och vintertid. | |
| Elkrok kom på E90 - hade inga problem med min men använde den två gånger på 2,5 år. Hade blivit mycket billigare att låta DHL köra de sakerna till tippen ;-) | |
|
E90 kroken (halvelektrisk) verkar krångla betydligt mindre än den helektriska. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.