|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt ett dls U36 kit som jag tänkte ha i min e-30. Tänkte ha 6,5" i kickarna, diskanterna innanför elspeglarna, men vart skall jag montera mellan registrerna, Man vill ju helst ha dom så nära diskanterna som möjligt, och att vinkla dom mot rutan så att den förstärker ljudet är ju kanske inte fel men det finns ju inget plats på instrumentpanelen!!! Den är så ojämnt kuperad och så. Någon som har några förslag eller har gjort det tidigare (kanske t.o.m bilder?) Tack på förhand / Jacob H / Joppe | |
frazze |
Joppe: Grattis till kitet..."kanonprylar" ang mont: tror ej att du kan ha 6,5" i kickpanelen I så fall kan du ej öppna handskfacket..ej heller motor huven..(spaken måste bort) sätt 6,5 i dörren långt ned samt 4" 10cm högre också i dörren..diskanten i backspeg frazze |
Emil |
Frazze: Inga 4" i U36. Det är 2,5". Det går med lite jobb att få dit ett par 6,5 i kickar. Jag har det själv. Var inte så svårt att få dit. Du får göra nya kickar i mdf klä med svart vinyl så syns dom inte. Sen får du ta bort lite av kåpan under ratt stången. Lite pyssel men itne allt för svårt. 2,5" ska sitta på i-brädan för bästa ljud bild. Sätter man dom i dörrarna blir den för låg. Har förklarat hur 2,5" ska sitta i nått tidigare inlägg. Sen diskanten ska helst sitta i a-stolpen för bästa ljud bild. Plasta upp en form. Det är inte heller nått större problem. När du har en bra plasering fattas bara ett bra steg. Själv kör jag med ett genesis dual mono. Som cd kör jag med pioneer p99. OM du bygger på detta sätt med dessa komponenter och rätt inställnigar kommer ljud va så bra att du i princip skulle kunna vinna vilken sasca tävling som helst. Jag känner några i team madstone som har intyggat att min bil mycket väl skulle ha kunnat hävda sej vid EM finalen i vintras. Tyvärr så har jag inte kvitton på alla grejer vilket diskvalifiserar mej från tävlande. Plus att jag inte tycker det är så där jätte kul längre. Jag har tävla förut men har slutat för att det tar för mycket tid. Man måste också va så noga med allt och jag har inte längre tålamod med det |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.