AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
366

Vilka fel finns?

Jag funderar på att importera en 328ci eller en 330ci. Vad kan vara fel på en sån bil och vad borde jag kolla upp innan jag slår till?. Vore väldigt tacksam för seriösa vagledningar. Vad jag ochså borde tillägga är att jag funderar på en bil från -99 el -00.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länkarmar bör helst vara bytta, se många och långa tidigare inlägg :-O
Klonk i bakaxel förekommer mer eller mindre på alla, att se upp med är om det är "för mycket" så klart...
Allt jag kunde komma på för tillfället.

Vanliga "se upp med" grejor är du säkert med på, right... ;-)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kolla kylfläkten och termostaten, fel som drabbar "alla", inklusive mig själv. Fel som detta och länkarmarna kan vara svåra att få ersättning för av BMW Sverige om man själv importerat sin bil. Det finns ett par trådar på forumet som handlar om detta.

Som vanligt bör du se upp med krockade/vanskötta exemplar. Bilar som ser fina ut på utsidan kan ha gått mycket långt - kräv rejäl dokumentation.

Om jag vore i dina kläder skulle jag köpa hos en aukt. BMW-handlare. Mitt intryck är att de är genomseriösa och att bilarna över lag är mycket fina. Undvik "vimpelhandlare" - i värsta fall kan det gå som för kamraten på forumet som betalade handpenning och sedan inte sett röken av någon bil.

Kolla också priserna i Sverige - det är inte säkert att det är väldigt lönsamt att importera, däremot är utbudet hur stort som helst.

Lycka till - du får en underbar bil, framför allt om du slår till på en 330!

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.