|
|
|
|---|---|
| Hej, igår när jag körde med min 325i -91 e36, så började tomgången vandra mellan 500 och 1100 upp och ner upp och ner. och gasade man till och släpte gasen hastigt så var han nära att dö, (dog en gång) Vad är det som har hänt, känns som min gamla golf gti | |
| Ingen som har en som vet vad som kan vara fel.. =( | |
|
Drar den mycket soppa? Tomgången brukar bete sig som du beskriver när lambdasonden är dålig, men då brukar också förbrukningen stiga med nästan 50%.... Har du ingen verkstad i närheten som kan koppla upp mot dator och felsöka? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
| Nä ingen BMW verkstad men det kanske går med någon annan också eller? | |
|
Ja, dom flesta verkstäder tror jag har en dator som passar många fabrikat... Slå en signal och fråga bara... :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Hade samma problem med min 320 -92 och det visade sig vara tomgångsmotorn som var lite dålig. Har för mig att den kan vara lite dyr att köpa men jag är inte säker. Polaren rengjorden den gamla och sen funkade det bra. mvh Larsa |
|
|
Låt en verkstad undersöka. Hade exakt samma problem på min 320 -94, men det reparerade sig självt efter ett tag. Inte farligt, men dj-t irriterande. My Bimmer is my mistress |
|
|
Tack för svaren Var sitter tomgångsmotorn? Var sitter lamdasonden kan man byta den själv? |
|
|
Lambdasonden sitter innan katten, nedanför grenröret och sitter med en kabel. Den sitter på ovansidan, och det går lätt att byta själv. Tomgångsmotorn vet jag inte då jag aldrig varit på den.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
F.Nilsson |
Tomgångsmotorn sitter en bit under insuget,det går tre slangar till den och en kontakt. mvh F.Nilsson |
| Tacksam för alla svar jag ska börja med att göra en plåt till direkt filtret och sedan nollställa luftmängdsmätaren.. återkommer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.