|
|
|
|---|---|
|
Hur får jag in ljudet i min e30 riktigt bra. Har byggt tidigare med 2 10", en mds dynamic 12":a och provar nu slutligen med en Rockford Power Punch DVC (Hx2). Vilken är bästa lådkonstruktionen och hur ska jag få in ljudet. Ska jag bygga lådan med basen uppåt och skära upp ett 12" stort hål i hatthyllan? Alla idéer är välkomna! Mvh //Johan | |
|
Hej johankihl När jag byggde ljud i min e30 så skar jag upp plåten mot ryggstödet. Baslådan en helt rektangulär låda sköts in så att övre delen av baslådan (där basen sitter) tog i den plåt som fanns kvar. Byggde sedan en ny hatthylla med koaxialer och 2st basportar med rören in i Baslådan (alltså basrören upp genom hatthyllan). Basen var en 15" av sämre kvalitet än du använt dig av, men basljudet var grymt. Tänk även på att stadga plåten vid hatthyllan med golvplåten, om du nu får några idéer. Har själv nyss köpt en mds dynamic 12":a. När jag räknar ut lådvolymen så blir den ca 40 liter med en rör längd på ca 55 cm (får ej plats i lådan), antar att det blir ungefär samma för din R.P.P. Men eftersom röret lika gärna kan sitta utanför så sätter jag basröret ut genom armstödet på min 735:a. I ditt fall skulle jag sätta basporten i hatthyllan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.