|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jag är på jakt efter en e28:a 520 eller 528 och undrar vilken av dom som är smartast att köpa nå vanliga fel? brukar dom rosta mycket på nå speciellt ställe osv. tacksam för svar! | |
|
Smartast är nog att köpa en 520, roligast är nog en 528. Kolla vad som skiljer i försäkring, 528:n är inte direkt billig.. www.malte-racing.com |
|
|
har haft både 520 och 528 och jag lovar att 528 är ett tusen gånger bättre köp. Finns inget krut alls i 520 =(. 528 däremot, då går det undan. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Använd sökningen....detta är en flitigt ställd fråga så du får säkert många bra svar :) Själv hade jag satsat på 528i för att få en rolig bil eller 518iS för en ekonomisk! Men det handlar om att hitta "Pärlan" med stort P. TÄNK PÅ ATT KOLLA/BYTA FLÄKTKOPPLINGEN!!!! Lycka till! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
518i slow mobil |
tja du... bra fråga.... Kan försöka ge lite bra svar då... 520, liten motor i stor bil... Kan ju inte bli jättekul... Men vill du ha sexa men inte bli rånad av försäklringsbolagen så kan det kanske vara ett bra alternativ... Annars om du bara vill ha en billig bil att åka med borde du välja en 518i från 84-> då har de mindre förbrukining och lite bättre flås... Men eftersom du inte frågade 518,520eller 528 kan vi nog slopa det partiet... 520n e som sagt lite törstig, inte så mycket snålare än 528 men MYCKET slöare... Så det e upp till dig, på driftsekonomi vinner 520, men inte på något annat... e ju trots allt bara 120hk i denm mot 528ans 184... Rosten då? Domkraftsfästen, skyltbelysnin, motorrum, baksidan av trösklar, insidan av dörrar... men det e inte så farligt.. Sen som det redan blivit sagt, fläktkopplingen brukar ge upp efter ett tag, då e det bara att byta (ca1200kr) eller konvertera till elfläkt... E det något mer så e det bara att fråga... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
Ett tips är oxå att 528:an har kamkedja,vilket 520i saknar=Jag gillar det inte iaf. Klipper du remmen på en 520i då har du ett generalras oftast.Händer utan förvarning. Blir kedjan eller spännaren dålig på 528:an så hör du detta,vilket inte brukar hända förrän tidigast efter 30000mil(om bilen är skött vill säga). Mvh Janne. |
|
| tja.du kan även kolla efter rost vid tank locket jävlit dålig konstruktion.det där med försäkringen är jobbig som fan...jag har en 535 87 e 28 och kostar 16 tusen hel i ett år och halv 12 tusen.men om jag sätter den på min far som jag har gjort så kostar den 4500 för ett halv år...hur mycket sås drar era bilar milen???jag kom 35 mil på 70 lite nu...typ det ända jag gör är tankar..*blää*..//danne | |
| 70 liter på 35 mil ?? då måste det ju vara något som inte är som det ska vara-om du inte kört som en biltjuv vill säga.När jag drar till S-holm så går det åt ca 35-40 liter soppa,avståndet är drygt 35 mil men jag kör då ganska normalt. | |
|
0.6 liter/mil landsväg :) Kolla även att tanken inte läcker...idiotkonstruktionen gör att det läcker med 55+ liter i tanken, kan även läcka vid tankning. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Tja..Nej min tank läcker inte..Men där i mott så har jag en jävlikt tung höger fot.:>).. Men det som är konstit är att jag åkte från eskilstuna till uppsala (12 mil)och sen till backa + lite mer lång körningar..Körde så att soppa förbruknigs mätaren visa under liten hella tiden och då kom jag 43 mil..jag tycker att det är skumt!!!?? |
|
|
bränsleförbrukningsmätarna är inte alltid att lita på. Min 6as visar på typ 11,2 men drar över 13 per 10 mil om man räknar på tankningarna. Håller i övrigt med, min 520 kunde vara piggare (blir bortskämd i 635an), så minst en 528 blir det nästa gåmg. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tänkte fråga bara eftersom vi ändå är inne på e28 ! såg en röd M535i som finns på Börsen för 39.000 ni som har M535:or >> är det ett ganska normalt pris den har tydligen bara gått 18700 och 3 ägare... vad säger ni grabbar/tjejer som vet ? Länk |
|
518i slow mobil |
det låter mycket dyrt tycker jag... de bukar lkigga runt 25k, inte 40... Då ska den va i nyskick... Fast tror inte direkt röd e den vanligaste färgen på M535i heller... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
Här är en länk till den... riktigt fin men ingen AC det beskymmrar mig lite brukar inte M535:orna vara ganska så full-utrustade ? Länk 18.400 mil hade den gått inte 18.700 mil Länk |
|
|
upp !!! Länk |
|
|
wrath>>>Man ska vara glad att den inte har Ac,säkert som amen i kyrkan hade den haft funktionsfel då ;) Mvh Janne. |
|
518i slow mobil |
vet inte varför, men lite krypkänslor får jag... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
518i slow mobil>>Förklara gärna. Mvh Janne. |
|
|
Slow mob>>Krypkänslor?? Mvh Janne. |
|
|
Kan väl säga att just denna bil har jag sett live när den gick i skellefteå i slutet av 90-talet,och den var då en av det finaste BMW M535:or jag sett hitintills iaf. Ringde faktiskt då till ägaren då och fick uppfattningen att den verkligen var så fin som den ser ut...Var inte till salu då iaf. Men hade jag hostat upp 60000 då kanske jag ägt den nu,vem vet.. Mvh Janne. |
|
518i slow mobil |
kreypkänslor... jag får en sån krypande känsla lägs ryggen att den inte känns helt rätt... Men enligt Janne T så ska den ju tydligen vbara skitfin och välvårdad... Men det va ju i början på 90-talet, och det e ju ett tag sedan... Janne T -> Hur kan du vara säker på att det e den?? E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.