AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
498

Veckans tanke /\/\-sport

Falklander
Mm...
Kanske man skulle kunna säga, priser och tankar sprids rätt friskt på detta forum.
Är det så att man vill ha en Bmw till ett lågt pris bör man nog ha en himla tur om bilen ska leva upp till förväntningarn.
En billig bil som verkar bra är oftast en dold katastrof, nej bättre är att spara lite till och satsa på en dyrare men bättre bil.
Förvisso finns det kap att göra men undersök bilen noga innan.....
Det kan spara mycket förtret i framtiden både för plånboken och familjen....
,.--.,

Hejsan,

det finns nog två falanger här på diskussionsforumet, de som anser att "man alltid får vad man betalar för" och de som inte anser det. Själv står jag någonstans mitt emellan. Att tro att man får en fin bil jättebilligt kan vara naivt, dock tycker jag att det är lika naivt att tro att en bil är bra bara för att säljaren begär mycket för den. Min erfarenhet är att man måste se till att köpa bilen billigt eftersom det är få/inga som ens hör av sig om man sätter ut ett högt pris (alltså inte i nivå med de lägsta priserna för liknande modell/mil/utr). Tyvärr hjälper det inte att försöka att snacka upp beg priserna, de styrs mest av utbud och efterfrågan och inte i lika hög grad skicket på bilen (om det inte är extremt åt något håll vill säga).

De riktigt fina bilar dras med i den sjunkande trend som viss BMW har, främst tänker jag då på e34or som enligt många är väldigt svårsålda.

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.