|
|
|
|---|---|
|
Jag körde en kväll ganska hårt ifrån sundsvall sedan när jag kom hem så hörde jag ett oljud ifrån motorn vet inte hur jag ska förklara ljudet men det typ rasslar på något sätt och det är bara IBLAND och bara på tomgång det är iallafall bara då men hör det... Kan det vara för att jag höll ganska höga varv under ganska lång tid... vad kan det vara, jag har funderat på lagret i fläkten eller något sånt för det låter långt fram... snälla säga inte att det är något motorlager som strukit med... förstår att det kan vara svårt att säga eftersom ni inte vet hur det låter men kom gärna med förslag.... Morgan Kristensson Kristensson@compaqnet.se | |
|
Kolla upp så det inte är Kamkedjan. Då kan det bli farligt. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Fråga: Kan man kolla kamkedjan, utan att dra till verkstad,utan att vara direkt bilmek själv? I så fall hur och vad ska man kolla på? |
|
| jag har nu hittat vad oljudet var det var acpumpen som lät... skar av remmen till den och det blev helt tyst... Kunde nästan säga på rak arm att det inte var kamkedjan dom går i regel i sönder..... man kan kolla kedjan men det är onödigt det räcker med att lyssna ... rasslar det på tomgång långt fram på motorn så ligger du väldigt farligt till... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.