AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
458

Besviken efter service!

No
91
North.D
330D Touring -06

Hämtade ut bilen ida efter inspII, flottiga hand avtryck runt hela bilen, lortig klädsel och armstöd, oljespill i motorrummet, men det värsta var att de hade slarvat med bult maskinen och rispat upp fälgcentrum samt lack på fälgen. Har polerat så mycket det går har även haft på klarlack för att mildra oxideringen.
Skall visa bilen på fredag för de som har "servat" bilen skall bli intessant att höra vad de har att säga! /N
Jo det är himla tråkigt! Oroar mig alltid inför servicen! Frågan är bara vad de kommer att göra åt saken?

/Manray/
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Visa bilen för verkmästaren och ta inte tillbaka bilen förräns den är i skicket innan service, säg till om lånebil på deras bekostnad.
Asken
Servade du på aukt. BMW eller på "Berras Bilservice"? Hur som är det inte acceptabelt utan det är bara att göra som Asken säger och ställa dom mot väggen!

www.malte-racing.com
No
91
North.D
330D Touring -06

Svar från firman: "Har prata men mekanikern som gjorde servicen på din bil och han har inte gjort några repor"
Svaret var ju inte oväntat från en firma som inte vet vad serviceminded betyder, så jag får väl åka en bit extra för att få tag i en firma som vet vad dom sysslar med.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Klart att han inte erkänner att han gjort repan, för då måste han ju skämmas, medans företaget får betalai en omlackning !
Men allt det andra ordnar dom eller ?

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilken verkstad rör det sig om? Så att man kan undvika att lämna in bilen där.

Mvh
djhenk
Jag lämnade in min bil på BMW i ängelholm och fick tillbaka en röra.. två reläer i sockel var lossdragna från sina respektive sockelhållare och SLÄNGDA över motorn, hängandes i sina kabelstammar.
Dessutom var locket till säkringsboxen av och det låg framme vid kylaren. Det behövs inget snille för att räkna ut att mekanikern var glömsk, men jag hann med att köra en näve mil innan jag kollade statusen under huven.
Dessutom tog det över en vecka innan jag fick tillbaka bilen efter deras diagnostik (Som tog ca: en timme).
DYRT var det också, iofs kan det kvitta, men långsam service tingar ett lägre pris i mina ögon.
*grrr*

Segt kött kräver vassa tänder, seg trafik kräver en BMW.
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
North.D Du kanske skulle skriva var du bor så kanske du får rekommendationer om var andra har gjort sina servicar och blivit nöjda ? Bara ett tips....

Joachim
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
jag fick repor på min fälg en gång vid service ..dom fick skicka fälgen till fälg-fixarna o lacka om hela fälgen de e bara o stå på sig!!!

mr..
Jag jobbar som mekaniker påxxxxxxxxxx.Såna saker som ni berättar låter verligenxxxx sånt får man inte tolerera bara.Stå på dig bara gå tillbaka med bilen, inget snack om saken du har rätten på din sida..Som ni säger man kanske skulle rekomendera folk vad man ska gå...OBS!!!!!!!!!glöm inte den mänskliga faktorn man kan glömma...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.