|
|
|
|---|---|
|
Jag satte på 18" på min 328 cab - 98 för ett par dagar sen. Plötsligt uppkom ett klonkande ljud varje gång jag kör över ett gupp eller en större ojämnhet. Detta klonk kommer från vänster bak. Jag satt där och lyssnade när min polare körde...det låter som det kommer från väggen framför bakhjulet, låter som nåt slår mot väggen! vad kan det vara? stötdämparlager? bussningar? kan väl inte ha med fälgarna att göra? hjälp mej tack! | |
|
På min 325:a klonkade det från höger bak, det var stötdämparen som gett upp. Bytte dämparna och lagringarna och klonket försvann. Kan väl eventuellt vara främre bakvagnsbussningarna som behöver bytas på din.. www.malte-racing.com |
|
|
Kolla övre dämparfästet (fjäderbenslagringen) ... det var iaf felet på min. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Svingarmsbussningen är slut. | |
|
Silentblocket (bakvagnsbussningen) eller som shu! skrev: övre dämparfästet. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Fjäderbenslagringen gissar jag på att det är också...har samma problem på min E30...värsta "klonket" i bakvagnen, kollade fjäderbenslagringen och den var tvärslut på båda sidorna på min bil, har beställt nya som jag ska hämta idag, kostade 110:-/st (mekonomen) till min E30 Cab i alla fall. | |
|
tacktack... hade den på en lokal verkstad innan idag...de hittade inte ett skit... jag ska lyfta upp den hemma imorrn och kika lite... |
|
|
håller inte grejerna längre än 3,5 år / 7000mil?? varför märkte jag inte klonket med 15"-fälgar på? |
|
|
jag hade det på vänster bak..klassisk fel.. det är nog länkarmsbussningarna som e slut! BMW... Better Make Way! |
|
|
det är fan nåt "inne" i väggen som typ slår mot plåt... hörs väldigt tydligt när man kör uppcabbat... kanske elhissmotorn eller fästet till säkerhetsbältet? 328 cabbe |
|
|
nån? 328 cabbe |
|
|
Byt övre stötdämparfästena. ca 300 SEK för bägge. Det är säkert de som blivit slitna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.