|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en 325:a å turbomata den. Så ja har lite frågor. Hur mycket tål en sån motor? Växellådan e nog ganska stabil men hur e det med bakaxeln? Räcker det att fräsa ur toppen eller måste man svarva av kolvarna för att få ner kompet? Eller måste man byta kolvar??? Vad är det för insprutning? Tacksam för svar. Mvh Hassvik. | |
| Är det ingen som har provat??? | |
318 iS M3 |
Jag ställde samma fråga men alla kom med sjuka komentarer. Jag tror att du inte får besikta bilen. Ifall du inte avmonterar den innan bes. Med det är min dröm att få min 318iS om jag inte får den såld så ska jag montera turbo och den kommer garanterad att slå alla M3:or. |
|
Hej!! Fråga i trimmnings forumer i stället, då lär du få fler svar.... BMWAndreas har ju turbokonverterat en sån motor och stoppat i en E30, han har svarvat av kolvarna och laddar 1,6 bar nu. Han körde 10,98 på Tullinge i helgen. Bakvagnen tål bra med smörj, jag tror att den börjar bli lite krasslig vid typ 550-600Hk och en klistrad stripp och bra fäste...... (Köpes 318is -90 max 20000:-)Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Tack! Äntligen någon som inte bara tonar rutor å köper stora fälgar!!! Går det inte att fräsa ur i toppen för å få ner kompet? Jag har inte sett hur dom topperna ser ut. Ja har bara trimmat volvo förut. Du verkar ha bra snurr på din maskin? Hur e motorerna å skruna med om man jämför med volvo? Tacksam för svar/Hassvik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.