|
|
|
|---|---|
elof |
hejsan vilket är igentligen bäst det gamla hedliga äkta skinnet eller de nya moderna syntetiska skinnen? berätta vad ni tycker e att föredra gärna med motevering. |
|
Jag använder båda och är nöjd med både:) Klart det klassiska skinnet, om man hittar ett med bra size är perfekt. Fördelen med det syntetiska att man inte behöver hålla på och vrida ur det i lite tvål med jämna mellanrum för att det skall hålla sig fräscht. Asken |
|
Tigerr |
Det var bättre förr! ;) Tigerr |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tigerr: Du är för ung för att upplevt förr :) Har ett gammalt skinn som säkert är 20 år, det absolut bästa jag haft. Fick det av en kompis som jobbar på Saab, de köpte stora "hudar" och klippte ner . Lägger ut det bara på bilen och drar i hörnen så är vattnet borta. MVH Hasso |
| Dekalkitschmaestro: Det var du som var konappare på den tiden va? | |
|
Syntet är skit är min erfarenhet, köp ett äkta och var rädd om det så håller det länge. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Asken: Jepp var också innehavare av höinjektor, dvs fungerande fläkt.med tanke på ekorrföda:) MVH Hasso |
Tigerr |
Hasso: Är jag inte alls det! Jag har faktiskt varit med om ett millenieskifte i mitt liv redan, då är man gammal! ;) Nej men du har rätt, jag är inte så gammal så jag kan säga att jag upplevt "förr". Men jag vet ändå att syntetiska skinn har en förmåga av att bli väldigt konstiga i strukturen, och att de drar åt sej smuts och annat "repbenäget" material lättare än ett äkta skinn! Själv brukar jag ta kisen i framtassarna och dra henne över bilen - Oöverträffat resultat! Det blir både torrt och polerat! Okej, detdär sista om katten var kanske inte helt sannt.. :) Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.