|
|
|
|---|---|
|
Hej Mina torkare har funkat till o från ett tag men har nu helt dött, dom har inte gått trögt eller nåt utan bara lagt av. Nån som känner igen detta, kan det vara ett relä och isåfall, vart sitter det? hur vet man om det är sönder? vad ska jag kolla? Vore mycket tacksam för svar... | |
|
Jag är inte så hemma på relän men jag kan ju tänka mig att de sitter på olika ställen på olika modeller, så om du berättar vad du har för bil blir det nog lättare för dig att få hjälp.. www.malte-racing.com |
|
|
Oops förlåt. Det är en 520 -88 |
|
| Snälla nån.... | |
| Fan, är det ingen som vill visa vad han kan. Snart är tiden inne för att ta fram 520:in. Och då måste torkarna funka. | |
Hasse N. |
Hej NS ! Ett tips är att prova att byta torkarmotorrelät, jag har en 528-98 som torkarna ibland la av på i höstas, då bytte min verkstad det relät och sen dess har det inte varit några fler stopp, medans det innan bytet kunde bli flera stopp per dag. Relät kostade inte så mycket heller, 96:- + moms Hoppas det är det felet på den bil oxå trots att det är en äldre 5-serie. Lycka till ! |
| Tackar Hasse, nån som vet vart det sitter? | |
|
Det sitter under baksetet, vänster sida. Reléet heter K11 (tror jãg?,dårlig minnen!!). Det ãr ett vanligt litet relé, som styr torkarna, och innerljusen (at ljuset slãcker nãr man har satt sig i bilen, och vrider om nycklen, skal ljuset slãcka omedelbart). Om inta detta hãnder, ãr jag helt sãker på et det ãr den relén som har tagit pension. Hadde samma problem jag med. Funkade/funkade inte! Nytt relé - helt topp! (89-535i) Skru bara av ett plastdãksel õver relé boksen, och bytt ut det. Lycka til från Norge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.