|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejdå grabbar & tjejer, jag sålde den lila faran efter mycket övervägande. Det blev ett byte till Lotus Esprite V8 Biturbo(0-100 = 4,2s). Det är väl inte direkt samma komfort men fy f-n vilket drag och utseendet är inte helt fel! Jag antar att jag är diskad från detta forum men det är smällar man får ta ;) Som sagt ett trevligt sällskap är ni och det är väl inte omöjligt att det blir någon ny bumse i framtiden. Mvh Per Grönberg | |
|
Du är välkommen att delta i diskussioner samt hjälpa till med den erfarenhet du har! Om du inte är för "fin" nu förstås? ;-) Grattis till en häftig bil förresten... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
Agge |
Synd att du sålde din pärla, den var nästan lika fin som min :) Hoppas att du trivs med din nya bil. MVH //Agge |
|
Purple. Har du bilder eller en länk så vi kan se underverket. Ola |
|
|
Anders S. Det är väl inte uteslutet att jag gör ett inlägg då&då men jag får väl ändra nicket till Yellow ;) Man blir aldrig för fin för att diskutera med BMW-ägare. Agge Trodde aldrig att man kunde trivas med en bil som vrålar,tjuter,skakar och visslar när turboaggregaten laddar, men ack så fel man kan ha - kan knappt koncentrera mig på jobbet idag ;););) OlaE Bilder på bilen finns på bytbil.com, Kommer säkert bider - funderar på en egen hemsida med bilder på mina bilar jag haft bla 3 st M3:or, jag kan garantera att jag dyker upp vid n:a Knutstorpsträff och ev. någon annan träff (om jag får) |
|
| Purple <----- Var och tittade på din gamla M3:a igår. Snuskigt fräch! Ska fotas idag. hehe. Va gilla du Lotusen då? | |
| Är det den vita på bytbil? Ser jävligt läcker ut. Grattis :) | |
elof |
grattis till en fin bil purple! ska erkänna att även jag gått å funtat på en sådan lotus.....låter som du är helt berusad av den *ler* får nog göra slag i saken och kika lite efter något liknande. |
Lotus Samuel |
Kul. Grattis till ett bra bilval. Hade själv en sådan innan jag köpte M5:an. Tyvärr fanns inga bilder på bytbil. Det kanske kan va min gamla pärla du har köpt?? Är det en gul med regnummer som börjar på M?? |
Lotus Samuel |
Acey: Nej det är nog inte den vita för det är ingen V8biturbo. Om du tyckte den vita va läcker så vänta till du får se en biturbo :) |
|
Kan inte vara den vita 1990(finns bara en Esprit). Det är den gamla modellen med 4:an. Den nya (med V8 Biturbo) ser ut så här: Länk Snygg som fan :-) |
|
| Lotus Samuel, Kollade inte på bytbil kommer bara ihåg ur minnet att det fanns en vit och en gul (den gula verkar vara såld nu - såg jävligt fräsh ut). Nej det stämmer att det nog inte var den vita isf. Den va visste inte särsklit läcker heller :) | |
|
Grattis till en fräck bil Per. Nu blir du nog en av värstingarna i klippan. Hoppas du inte sålde bilen till Malmö, då skulle folk tro att färgen blivit vanlig härnere. Hittils är det bara jag som har den i stan. Då får väl jag väl ta och byta jag med. Du kan ju inte få vara värst.... Ha det gott så syns vi på nån träff. Mvh Mathias(Med lila/gult skinn) Perzon |
|
|
För info: Det är en 96:a Givetvis senapsgul. Det är lite skillnad mot S4:an, fet vinge och breddade hjulhus, jag tyckte den såg läcker ut på bild men när jag såg den i verkligheten höll jag på att få slag - påminner om Lamborghini Diablo fast kortare i kaross - ruskigt fet! Det vill till riktigt potenta maskiner för att piska denna best: 0-60 mph på 4,1 sek, 350 hp, 400 Nm, 1380 kg. Med enkla modifieringar får man lätt 500 hp (Avgassyst samt Chip) Lamborghini Jota med 595 hp klarar 0-60 mph på 3,9 och Diablo GTR på 3,5!!!! Man är knappt efter med Lotusen original!! Fy f......! Lotus Samuel: regnr börjar på F Mathias: Jo den gamla lila rullar i Staffanstorp samma firma som du köpte från. Du behöver inte vara orolig, alla vet att det inte är en dussinbil även om den är en M3:a - förlåt liknelsen - Lotusen börjar gå mig på huvet ;) |
|
|
Låter som en fin bil det där! Får man fråga vad den kostade, och om den är svindyr att äga? 0-100 på drygt 4 sekunder, ojoj :-) |
|
|
Micke Andersson: Kostade 389 000:- (lär inte sjunka i värde!) 5000:- i förs (LF entusiastförs. 500 mil) 1300:- skatt. Servicekostnader ung samma som BMW, men kamremsbyte var 4000:e mil = 10000:- Bensinförbrukningen ligger hittills på + 2 lit milen, men man kan köra den på 1 liter om man låter bli att stampa hela tiden - svårt ;) |
|
|
*Drooooooling* Länk |
|
|
Länk still drooling ! Länk |
|
|
wrath: I tekninkens världs test i allt om bilar 97 uppmättes Espriten till 4,2 till 100 = 0-60 mph 4,1, på siten supercars.net uppges 4,2, efter samtal med Wendels mek påstod denne att det inte är några problem att gå under 4 sek förutssat att man lär sig tekniken. På din länk står det 4,9! |
|
|
Grattis till nya bilen, klart läcker! Och det är väl kul att ha en bil som inte så många andra har:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Man får gratulera! :D Det är en otroligt häftig bil du köpt. Vad du än gör, nöj dig dock med de 350 hk som maskinen ger idag, 0-100 på 4 sek är gott nog. Lotus har under flera år själva trimmat vidare på sin turbomatade V8:a och både chassi (som är rätt gammalt) och mekanik börjar närma sig max effektuttag. Att jag kan säga detta beror på en god vän som bodde i UK under flera år och då bla. ägde en V8 Esprit. Han frekventerade sk. "track days" så ofta han kunde och stötte då på en hel del trimmade versioner av sin egen bil. Ägarna var naturligtvis stolta över effektsiffror och prestanda, men på minst hälften av banträffarna stod de utan bil eftersom det var lite "temporära problem" som behövde fixas. Min väns otrimmade Lotus gick dock som hejsan med endast de vanligaste kvalitetsrelaterade Lotusproblemen! Otrimmad Lotus är alltså att rekommendera, trimmad Lotus både tappar i värde snabbare än en gråsten och kommer att ge dig problem. Bara några små tankar... Esprit är faktiskt mer av en GT vagn än sportbil, jfr. ex. Elise eller Exige som byggs för att vara sportbilar. Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.