|
|
|
|---|---|
|
Har monterat en sänkningsats av märke X på min bil och nu i efterhand visar det sig att det skilljer ca 1 cm fram mellan vänster och höger sidan . Måttade snabbt innan jag monterade och då var inte bilen sned vad jag kan minnas !? Ringde lev. av fjädrarna och fick en ny uppsättning har byt igen och samma resultat . Bak är allt perfekt . Kan bilen vara sned !? (har gjort M-test , utan anm.) Är det så att dämparna är slut och att den ena säckar !? Mycket tacksam för svar . Har redan mon/demonerat 2 vändor . Har ingen lust att montera tillbaka original för att se om det blir samma resultat . MVH TONY ///M3 | |
|
Säkert dum fråga men hellre det än att inte försöka: Jag ställde min bil på en asfaltsbit med lite märklig lutning. Ingen stor lutning men ändå så att man såg att marken lutade. Kanske var det en extra knöl under ena bakhjulet. I vilket fall var jag en stund övertygad om att jag drabbats av trasig fjäder eftersom hela bilen satte sig åt fel håll. På ena sidan var frigången till hjulhuset 2 cm och på and 6 cm. Men det visade sig vara krängningshämmarna som tryckte ner ena sidan på ett "övertygande sätt" och att inget var fel. Min lätt dumma fråga. Du har inte bilen i en lutning eller med en förhöjd nivå under något hjul? |
|
|
ingen dum fråga inte , men det har jag tänkt på provat och mätt på flera olika platser . Hur är det med dämpare i allmänhet kan dom säcka !? (15000mil) Tacksam för svar !! flera måste ha råkat ut för detta , eller . MVH TONY ///M3 |
|
|
15000mil = Ja Mina har gått 17000mil och är totalt slut! (Har beställt nya) Du eller nån annan kanske har kört över en grävling eller nått någon gång så ena dämparen har skadats? Mvh Patrik |
|
Henrik535 |
Dämparna har absolut ingenting att göra med höjden på din bil, enda uppgiften dom har hörs ju på namnet dämpa stötar och förhindra att bilen fortsätter att gunga efter ett gupp tex. Prova att gunga till bilen på skärmen eller så. Fortsätter bilen att gunga är dom slut, stannar bilen är dom ok. Hur enkelt som helst. |
|
Dämparna har också rätt mycket med höjden att göra. Jag och kompisar har haft sänkningsfjädrar med orginaldämpare på tidigare bilar och ju längre tiden gått ju lägre har bilen blivit pga att dämparna blivit sämre. Mvh Patrik |
|
|
du kan ta bort dämparna bak tex o bilen e samma ,,har inte ett smack med dom att göra !!!!!!! |
|
|
Gasdämpare trycker uppåt lite,medans vanliga oljedämpare inte har nån inverkan på höjden. |
|
|
Och är det inte så att M3:an har gasdämpare !! MVH TONY ///M3 |
|
|
Tror ni att den kan trycka 1,5 ton uppåt tror knappast jag ;) men men vem vet!!!!! inte jag |
|
|
Polarn bytte bakdämpare på sin bil för någon dag sedan, den blev ett par centimeter högre i baken..... Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.