|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jesperado// Tycker nog att man kan lasta ASB för inkonsekvensen... låter som bristfällig utbildning av personalen som leder till bedömningsskillnader. Undantaget är väl besiktningstekniker som blundar och hjälper kompisar genom nålsögat... men det förekommer nog inte i så stor utsträckning. /Kristian |
|
|
Vad det handlar om i denna tråden gäller knappast okunskap hos besiktningsteknikern. Om det gått till som det är beskrivet tidigare (vilket jag själv har svårt att tro) så handlar det nog snarare om det du beskriver i sista halvan av ditt inlägg. Visst finns det en del skillnader i bedömningar, särskilt på de detaljer där bedömningen är subjektiv. Men jag lovar att företaget jobbar hårt på det. Varje besiktningstekniker blir granskad flera gånger per år, eftergranskningar av besiktade bilar sker, och även normeringsbesiktningar. Skillnaderna är oftast inte så stora mellan teknikerna på samma station eller i samma distrikt, utan uppträder mest i olika delar av landet. Jeppe |
|
|
Jag har alldeles för högst HC för att den skall gå igenom, den fick senast jag provade mellan 1000 och 1116. Så k-sprit är ingen ide att ens försöka med..... Kan det vara en sorts ventil som är öppen hela tiden så den får aldeles för mycket bensin så den inte klarar att förbränna allt.... den låter och går som om den misständer.. Tackar för alla svar! // Daniel |
|
|
Att hålla på och tramsa om byten hit och dit, ASB hit och dit leder inte speciellt långt. Det finns regler typningar och lagar som man skall hålla sig till. Vissa köper det, andra inte..... Asken |
|
|
Asken: Vad säger dom om ett byte till samma sorts motor? Det borde ju inte vara något problem... eller? Tackar för alla svar! //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.