AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
627

Sänkningsfjädrar endast fram E34..Var?

bluum
Tänkte sänka min E34:a endast fram med 30mm ungefär, utan att då behöva byta dämpare. Hittar dock bara sänkningssatser om 4 fjädrar, mao även bak. Undrar om någon vet var man kan hitta sänkningsfjädrar av bra kvalitet endast fram.
Er
25
Eriksson
525i -89
Kolla med Carfashion. Jag köpte genom dem och bilen blev helfräck!

www.carfashion.nu

/Magnus
pelleboxer
tjena! kolla in länken till bildelsinporten. Där finns det sänkning bara till fram eller alla fyra,tror den sänker 35mm.

jepp Lasse på bildelimporten har ett weitech kit trorjag, det sänker ca. 35 mm fram och det blir alldeles utmärkt, bak är den redan ganska låg.
kostar en tusenlapp tror jag.

Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Är det verkligen bara höjden på bilen som räknas? Jag menar, det blir j-ligt underlig väghållning om man har sänk/sportfjädrar fram och äldre originalfjädrar bak...
Är det intelligent att STYLA på bekostnad av körbarhet? I och för sig är väl mitt resonemang kanske lite fånigt, man sätter ju M3-optik på 316 så vafan yrrar man om egentligen. Men ändå, chassiförändringar är ju väldigt påverkande på hela intrycket av bilen, om man bygger för utställning kan man väl lika gärna bara kapa originalfjädrar och måla dom röda, annars är det väl bäst att ha en balanserad fjäderuppsättning?

mvh
/B
layback
Hei,
Finner ikke senksett til 540 E34 ??
Noen som vet hvor jeg kan finne det ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.