|
|
|
|---|---|
|
328 T -96: Har märkt att jag kan låsa/larma bilen med fjärren innan t ex passagerardörren är stängd. Borde itne larmet tjuta när dörren smälls igen, eller är larmet intelligent... Finns det något sätt att testa funktionaliteten på larmet, typ ett testläge? | |
|
Prova att öppna dörren igen så går nog larmet. Bryt en sluten krets... Prova att öppna huven med låst och larmad bil tex. |
|
318 iS M3 |
På min funkar det så här. "BMW orginal larm." Om du låser bilen och exempelvis en dörr är öppen då ska den låta tills dörren är stängd. |
| Om jag öppnar dörren med nyckeln stänger jag väl av larmet samtidigt...? Tvivlar på att motorhuven är larmad orginal? Jag kan inte se någon switch. Någon som vet? | |
| Sitt i bilen och larma den. Öppna sedan huven och be någon öppna den ändå upp. Huven är särlärmad med en kontakt. | |
318 iS M3 |
Asken: Med respekt av att du är BMW kunnig men jag vill gärna lägga till. Gorilla: Nej du stänger inte av larmet med nyckeln om du öppnar låset alltså. Sedan om det inte finns en sådan ström brytare som det brukar finnas i dörrkanterna i motorrummet då har du inte larmat motorhuven. Det gäller samma sak med bak luckan. Sedan beror det på vad det är för BMW orginal larm, Alla är inte lika. Som Asken säger det är bara och prova. Prova gärna och sitt i bilen och skrik du kanske har en sådan röstsensor oxå. |
|
Du får nog skrika dig hes för röstsensor har jag aldrig hört talas om, däremot glaskrossensor.. www.malte-racing.com |
|
|
ta ner rutan på passagerar sidan. Larma bilen. Vänta nån minut. Öppna sen handsfacket. Då ska larmet gå igång. Det gör den med mitt orginallarm iaf. Finns på icq: 60288954 |
|
318 iS M3 |
Maltek: Om du har nära till Biltema så kan du åka dit och titta och läs manualen till larmet som de säljer. Skit larm men man kan koppla både röststyrning och rörelsesensor till larmet. Jag kopplade en sån på en Ford scorpio och utag fanns för de två alternativen oxå. Har du inte sett att en delbilar man behöver bara lysa in med enlampa i bilen så går larmet. |
|
318 iS M3: Å fan det var mer än jag visste, har aldrig hört talas om larm med röstsensor, har visserligen inte botaniserat bland billarmen på Biltema men ändå.. Hoppas att tjuven snackar för sig själv om han inte har en kompanjon med sig :D www.malte-racing.com |
|
| Mitt originallarm aktiveras med nyckel eller med fjärren. | |
|
Ha rutan öppen och lås bilen. Kasta in en tröja och där har du det! =) /Manray/ |
|
318 iS M3 |
Maltek: Faktum är att många små idioter som snor bilstereo och sånt är aldrig ensamma. Och faktum är att många larm aktiveras inte när en ruta krossas. Många enkla larm hara bara brytare och inga andra sensorer eller sånt. Personligen tycker jag att om man t.o.m. glömmer att låsa bilen så ska larmet automatisk aktiveras ändå efter ett tag annars är ska man inte kalla det Larm. |
|
318 iS M3: Mitt larm aktiveras inte automatiskt, vilket jag tycker är bra. Vill inte riskera att få nyckeln inlåst, dock så finns den funktionen på ett flertal larm vet jag. Om jag däremot larmar bilen, larmar av men inte öppnar nån dörr så larmar den sig själv efter ca 30 sek och det är bra tycker jag, så man inte larmar av utav misstag när man t.ex stoppar ner nyckeln i fickan. Glaskrossensor måste ju vara långt mycket vanligare än röstsensor, finns väl på de flesta (om inte alla) Defa och CarGard av nyare modell. www.malte-racing.com |
|
318 iS M3 |
Maltek: Om du inte har en rörelse sensor eller ljudsensor hur ska larmet kunna då vet om rutan har krossats? Defa och carguard har röresesensor. Vi lägger ner istället tycker jag. |
|
318 iS M3: Länk www.malte-racing.com |
|
318 iS M3 |
Jaha! Vart vill du komma. |
| OK, har provat det mesta men kan för mitt liv ej få liv i något larm... Köpt begagnat och trodde väl i min enfald att en 328 borde ha orginallarm... Har jag fel? När jag låst/larmat bilen med orginalfjärren blinkar en röd lampa i stereon (orginal Business RDS Kasett). Har den med larmet att göra? Finns även vad jag trodde var någon larmsensor - ett litet galler i panelen längst ned under färddatorn. Finns inga synliga larmswitchar vid huven.... | |
|
gorilla lampan i stereon har inget med larmet att göra därmemot sitter det en lampa framför växelspaken (i samma rad som knapparna till antispin m.m. sitter) denna ska blinka när larmet är till. på min har jag en väl synlig larm switch vid motor huven. vad är det för årsmodell på din? |
|
| 96- (import) och jag saknar den där lampan du pratar om... Det var ju f-n då! Dags att köpa ett larm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.