|
|
|
|---|---|
|
Sen 3dar tillbaka har bilen börja rycka lite när man gasar på eller kör lungt o sätter in den i 4:ans växel.Och vid gaspådrag (kickar den)så ryker lite tror jag men de de luktar avgaser (bensin) helt klart.Även när jag startar eller står på tomgång så luktar de.Kan de vara tändningen??? KickDown | |
|
kolla bränsletrycksregulatorn(?), lätt att kolla... hade liknande problem med en 535:a -87 och då var den kass Christopher ///M535i |
|
|
Har en exakt likadan bil som dig och jag har snackat en polare till mig som också har en likadan bil och årsmodell som oss... och det luktar bensin även från våra... särskilt när den startas kall eller om man står på tomgång... det ryckiga kan du väl pröva med en injection cleaner till att börja med.... Morgan Kristensson Kristensson@compaqnet.se |
|
|
Bjorasen::Var sitter bränsleregulatorn och hur kollar man om den är kass??? Skall testa med injection cleaner också. KickDown |
|
|
om du tittar på staget som går mellan insuget och ventilkåpan så sitter det en rund guldfärgad sak, mot kylaren till, med en liten slang ansluten på ena sidan och på andra ett rör, det är b.t.regulatorn. Skruva loss den och blås i den, du ska höra ett klick, gör du inte det är den kass. Christopher ///M535i |
|
|
Tack för de.Skall ut o kolla direkt. KickDown |
|
|
Många inlägg om ryckiga och hackande bilar här på forumet. Hade samma problem med min gamla 525:a Bytte stift, tändkablar, fördelare, rotor, lambdasond och bränslefilter utan någon skillnad. Provade även en annan styrbox och soppapump. Det visade sig till slut att det var jordpunkten till motorn som var orsaken till felet. Symptomen var ojämn/vandrande tomgång, ryckig och svag vid gaspådrag ungefär som den bara gick på 4-5 cylindrar, gick ofta bara på fullgas. Något för er att undersöka kanske.... Max |
|
| ska lämna in min på BMW nästa vecka, Jag har också samma symton på min (E36:a) (jag har också bytt stiften, bränslefilter m.m lite förbättring har väl blivit men ska lämna den på fel sökning så man blir av med besväret) jag ska höra av mig sen vad som var orsaken, kanske det kan hjälpa er. | |
|
Maxman Var sitter jordpunkten till motorn? Patric |
|
|
Vet tyvärr inte, det var BMW i Uppsala som hittade felet men den borde inte vara svår att hitta. Var som sagt på min förra 525 som var en -90 och jag är osäker på skillnader på detta mellan olika årsmodeller...Nån annan här på forumet som vet? Borde väl vara en jordkabelfläta eller.....? Max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.