|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
| Kan man kolla skicket på luftbälgarna utan att demontera inredningen eller hissa upp bilen? Finns det någon evidens för att körning på grusvägar skulle predisponera för trasiga luftbälgar? | |
|
Har en F07 med EDC och Integral styrning, är det ngt speciellt att tänka på vid demonteringen eller funkar den anvisning som M-parts hänvisar till. Länk Verkar vara samma bälg till en med EDC och integralstyrning som utan (37106781844 resp 37106781843) |
|
|
Ni som har bytt, någon som har bytt utan att släppa trycket genom koppla loss slangen vid kompressorn? Jäkla meckigt att ta loss panelen som täcker kompressorn utan verktyg för att ta bort klippsen. Tänkte annars att jag låter bilen stå två dagar (då har den sjunkit ihop) och sedan lossa bälgen. Borde vara lugnt eller? Vill ju inte att det blir en rejäl smäll eller ngt pga av för högt tryck i slangen när man lossar. |
|
|
Borand: Kniv eller borr genom gummit lär ju garanterat släppa trycket ^^ Inget jag personligen rekommenderar. |
|
|
Frols jag har samma specc som du och jag köpte på mr parts. Borand Jag borrade på båda bälgarna fungerade utmärkt! |
|
|
Vilka bälgar beställde ni? |
|
|
Är inte detta rätt dyrt 3800kr för en bälg? Nu är det ju rea men ändå. Länk |
|
|
Instruktion om hur man byter, den borde sparas under mektips. Länk |
|
| Japp det var den jag beställde. | |
|
Jag antar att priset är per styck? |
|
|
Dom har paket erbjudande om man köper 2st. På mr parts |
|
| La 2 i korgen fick ett pris på 5000kr. | |
| Kostar 2499 kr styck även om man bara köper en. Har sett flera siter som säljer den och det är ungefär samma pris. | |
| Det går att beställa samma på eBay för under 4k frakt inkluderat. | |
|
Emrah, Bytte du bälgen själv? Ser hyfsat enkelt ut på instruktionen. |
|
|
Jag bytte båda själv förra veckan och ja, det är enkelt. Jag köpte billiga Kina-bälgar från Tyskland. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En vänsterbälg blev bytt på jobbet idag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Något som tydligen är viktigt är att fylla dem med luft innan man sänker ned bilen annars ser det inte så svårt ut. |
|
| Jag har Autocom, funkade att använda det för att få i lite luft. Vet inte vilka alternativ som finns. | |
| Det är bara vrida på nyckeln. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.