|
|
|
|---|---|
|
Monterade nytt bakhjulslager ikväll på min 320d -08 E90 eftersom det gamla var dåligt. Det gick bra men en hel del slit. Gjorde dock ett misstag eftersom jag var trött på slutet när jag skulle montera navet. Pressade först in lagret och monterade "låsfjädern utan större problem. Skulle sen pressa in navet i lagret genom att använda en gängad stång genom navet, men glömde att jag måste ha mothållet/brickan på baksidan mot inre ringen på lagret, hade det istället på utsidan av kanten som lagret bottnar mot. Detta resulterade i att det blev ett mellanrum mellan lager och mothåll och inre ringen på lagret pressades ut, lagret delade sig alltså. Rättade till mitt misstag genom att montera mothållet/brickan på inre ringen och pressa ihop lagret tillsammans med navet. Allt känns ok och har tagit en provtur, allt verkar bra. Är ändå misstänksam att jag har skadat lagret eller tätningsringen runt lagret eftersom det delade på sig. Vad tror ni, pallar lagret en sån behandling eller är det lika bra att byta igen på en gång? Anledningen till att jag frågar är att jag ska ut på en längre tripp och vill inte att lagret blir dåligt igen på vägen... | |
|
Efter montering.. [URL=Länk |
|
|
Nytt försök, länk till bild... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.