AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.151

E34 535i går inte varva över 4000rpm

hej
gäller en m30b35, vid belastning på vilken växel som helst, så går den inte å varva över 4000rpm, är som launch controll....
men när jag kör på grusväg, och gasar fullt så de spinner, så går den fint ändå upp till varvstoppen... alltså när det spinner så går den bra, men när jag har fäste så tar det stopp vid 4k rpm. och den går fint å varva på neutralen också. har bytt soppa pump,vevgivare,kamaxel..osv
tacksam för svar
mvh
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bränslefilter?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
jo har också funderat på bränslefiltret, får ta och byta det då, nå mer förslag, har testat även lmm.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Vad händer när du når 4000 varv?

Hade liknande fel på min m3e46, med belastning så gick det bara att varva till 4500 sen gick motorn in i felsäkert läge och en massa lampor började lysa. Det gick att spinna upp i varv och tomvarva. I mitt fall så var det absgivaren vänster bak. Hade lödigt ihop sladden efter att den gått av men fungerade tydligen inte så bra. Vart helt bra efter att jag bytte givaren. Jag hittade felet genom att jag körde utan givaren och då gick motorn som den skulle.
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Är det inte kattarna som brukar fela om det blir ett "stop" vid 4k?
Den börjar blöddra å smäller. Kattarna är ok. Hur beter sig motorn när kedjan står ett kugg fel? Funderar om jag har slarvat med det, när jag bytte toppackning. Men ska testa först å gå genom bränslesystemet
bytt soppa filtret , går fortfarande som en rövhål, kan databoxen va problemet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.