|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tjejen har fått lite problem med sin e46 323. När man kallstartar den och kör så går den bra, eller känns fortfarande ganska trött tycker jag och den har ganska dålig gasrespons. Problemet uppstår när man har slagit av bilen och går in och handlar eller liknande. När man startar den sen så har den tappat all ork, nästan så att man inte tar sig upp för någon backe. Får även dålig tomgång så den dör ibland vid korsningar, inga problem att få igång den dock Låter man den stå ett par timmar så är den dock som vanligt igen. Lyser ingen motorlampa eller liknande, drar mer soppa än den brukar Har inte börjat felsöka något än men min första tanke var nån av lambdasonderna kanske? | |
|
Det första du måste göra är att ta ut felkoder på bilen med diagnosverktyg. Nästan omöjligt annars. Blir för mycket gissningar. Vanligt fel på dessa motorer är ju kamaxelgivarna. Om man nu ändå ska gissa ;-) Min bil: Länk |
|
| Kan fort bli dyrt att gissa ;-) är det carsoft som gäller eller finns det nån smidig kabel att köpa till telefonen? | |
|
Till din bil tycker jag att Bmw-scanner är klart bäst. Sök på "Bmw scanner" på blocket. Du behöver även 20-pins adaptern till din bil. Har skickat Powerpost till dig också. Min bil: Länk |
|
|
Blyfot, du har ny Powerpost! Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.