AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.826

Komfortöppning av fönsterna, borttagen funktion på F11 från modellår 2011?

vz
27
vzjrqm
530iA Touring -08 (E61)
Hej,
Jag hade en F11 modellår 2010 där jag kunde hålla inne låsuppknappen och öppna rutorna på bilen, likadant att stänga med låsaknappen.

På min nya bil, en F11 modellår 2011, så kan jag bara stänga rutorna, inte öppna vilket är underligt tycker jag.

När jag besökte BMW så trodde de att det kanske var en inställning i bilen, men den tanken övergavs. Nästa idé som det spekulerade om var att det kanske var någon sw uppdatering som behövdes, eller att funktionen var borttagen eftersom många kunder hade klagat på att rutorna åkte ner pga öppnaknappen kom i kläm i byxfickan och rutorna åkte ner ofrivilligt.

Funktionen finns beskriven i instruktionsboken så det finns på papper ☺

Är det någon som har en F11 modellår 2011 som får öppningen att fungera, eller vet om någon av idéerna BMW hade stämmer?

/Björn
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Funktionen fanns på min F11 520dT -11 uttagen i november 2010. Den finns även på min nuvarande LCI uttagen i november -13.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara en kalibreringsfråga som på vår tidigare Toyota - hade man kopplat loss batteriet var man tvungen att kalibrera elhissarna genom att hissa ner dem helt och sedan hissa upp dem helt OCH hålla inne knappen "uppåt" några sekunder när rutan var helt uppe. Därefter fungerade komfortfunktionen som den skulle...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Har du läst Länk ? Om inte föregående ägare kodat om funktionen så ska det fungera.
vz
27
vzjrqm
530iA Touring -08 (E61)
Tack för alla svar.

Det lutar åt att funktionen är avaktivera på min bil. Får åka in till BMW och höra vad de kan göra.
/Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.