|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 120d 2007 m sport e87. Det är dax att byta bromsskivor och belägg på den. Tänker höra här om någon vet om det är likadana bromsar på en m sport som på en icke m sport. Mvh! | |
|
Det är likadana. __________ Mvh Grelle |
|
|
Är du säker? När jag kollar på bromsdelar online så går det välja med eller utan sportchassi. |
|
|
Skiljer artikelnr på bromsarna då? Anledningen att du får välja chassi är väl för att det påverkar dämpare och fjädrar, ligger bromsar i samma kategori på hemsidan? Vilken sida kollar du på? |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Bytte alldeles nyss frambromsar på min E87 120i -06 (dvs pre-LCI). Jag har komplett M-paket och där är det ingen som helst skillnad på bromsdetaljerna. Det är exakt likadant på din modell, ingen skillnad på bromsarna om du har M-paket eller inte. @emilkringlund : Vilken hemsida tittar du på? |
|
Tack för svaren! Bildelaronline24.se Schmiedmann.se kan man köpa bromsbelägg fram för BMW performance system. Är det för BMW m1? |
|
| Performance är utrustning som säljs separat av BMW, det är inget du har på din bil om inte det eftermonterats. | |
Mmmmm, jag ska försöka vara mild i min bedömning. Men siter som bildelaronline24.se, mister-auto.se och liknande är kort och gott fullständigt fucked up och helt åt h-e när det gäller att visa reservdelar för just din modell. Ärligt talat, det är ingen mening att fylla i din bilmodell - dessa siter har INGEN koll whatsoever vad som passar och inte passar din modell. Jag har sett så många fatala felaktigheter där så man blir mörkrädd. Undrar hur många returer de har... Men det är billigt. Nu förstår du var det bland annat kapats och trimmats för att hålla nere kostnaderna. Du måste veta EXAKT vad du ska ha, och hur din bil ser ut och vilka variationer som finns. Nej, M1 såldes aldrig i Sverige. Du menar nog 1M :-) Länk Nej, BMW Performance System är en uppgradering som du kan köpa från BMW till flera modeller inom 1-Serien. Det är större bromsskivor (typ 338 mm) och sexkolvsok. Länk |
| Instämmer med BMW-slangen. Du kan ju söka på vindecoder för att se vad du har för utrustning. Diverse sådana sökmotorer för bildelar brukar vara lite sådär i sin exakthet. | |
Vill förtydliga mig lite : Köper själv en hel del från dessa siter, så missförstå mig inte på den punkten. Men man får som sagt hålla tungan rätt i mun, och jag köper mer "kända" märken före de okända (exempelvis fick jag ett insatsoljefilter med såpass dåliga tillverkningstoleranser att jag inte kunde få på locket helt riktigt - mätte och det var lite för högt). Det finns en hel del skräp där blandat med riktigt bra saker. Jag brukar även dubbelkolla artikeln mot tillverkaren. Tex anger siten oljefilter Mahle OX 41D till min bil så dubbelkollar jag mot deras sidor att detta oljefilter verkligen är till min bil. Däremot har det faktiskt skett en förbättring på dessa sidor. Numera ser jag inte listat slitagevarnare till E39 fast jag valt en E34, oljefilter som inte alls är till min motor (jag har insats, de listade skruva-på-filter) och oljepluggsskruvar som inte ens var i närheten. Men det står fortfarande en hel del förvirrande kommentarer, tex på bromsbeläggsidan (tex på ett par bromsbelägg står det "för fordon utan sportchassi"). Ibland står det för system TRW, men ibland står det Lucas. Fast på ditt bromsok står det Girling. Då gäller det att veta att TRW, Lucas och Girling är samma system. Men står det ATE så är det ett helt annat system. För att förvirra det ännu mer så tillverkar ATE även bromsbelägg för systemet TRW/Lucas/Girling! Så det kan stå tillverkare ATE och för system TRW på ett ställe, på raden under kan det stå tillverkare Bosch och för system ATE :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.