|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle gärna se lite synpunkter på denna 330 xd! Länk Vad finns att säga om modellen i allmänhet? Vad tycker ni om utrustningen samt priset? Tacksam för svar! | |
Verdi |
Jag har ägt en sån i 2 år och tyckte väl att det var en bra bil. Inga problem förutom att den drog lite olja samt att det var nåt med bromsarna som gjorde att den drog snett när det var blött när man bromsade. Bakluckan var lite skramlig också för den delen. Men det är mycket bil för pengarna i min värld. Jag tycker dock just den där verkar lite dyr. Gillar inte färgen och avsaknaden av skinnstolar. ~130 tkr känns rimligare. |
|
Rätt dyrt för en pre-lci som gått så pass långt. Dessutom är fälgarna inte original och fel för bilen. Det är fälgar från en gammal E46 (förrförra generationens 3-serie) med fel offset/ET vilket gör att de hamnar 13mm längre in per hjul, 26 mm per axel, vilket också syns på bilderna. |
|
|
Hoppla, den var dyr på riktigt. Det finns klart mer prisvärda alternativ. Länk ------- //Lövet |
|
|
Vilken skulle ni rekommendera istället? Hittade denna oxå! Länk |
|
|
Har jag förstått rätt att nya motorn ska vara snålare? Och att gps är hårddiskbaserad? Alltså på -09 |
|
|
Den är ett mycket trevligare val! ------- //Lövet |
|
Verdi |
Jo, men den är manuell och har i mitt tycke lite ofräsch färgkombo. Jag rekommenderar automat. Kolla gärna efter M-sport också. |
|
Stämmer att 245hk-motorn är något snålare och Navi Prof blev hårddiskbaserad med nytt gränssnitt. En ännu bättre överblick över utbudet: Länk Av dessa hade jag valt: Länk Har även extrautrustning som inte nämns i annonsen, som dieselvärmare, blåtand, hifi-högt, m-ratt mm. Den tidigare nämnda vita bilen har enligt mig en tveksam färgkombo, hemska fälgar och ett tvivelaktigt skick mtp hålet i förarmattan. Den är dock välutrustad och har även extrautrustning som inte nämns i annonsen. |
|
|
Ja, automat är inte dumt. Bara det att jag är lite nojjig över automatlådor överlag när de har gått så pass långt och jag kommer köra den ganska långt oxå! Manuell har sin charm den med! Tyckte själv den vita såg schysst ut, kan dock förstå att inte alla gillar färgen på stolarna! Något speciellt man ska se upp med när man funderar på en sån här bil, som kända svagheter, dyra servicar eller liknande? |
|
|
Färgkombo är helt personligt. Jag tycker vitt och sadelbrunt skick är superläckert. Hade lätt betalat extra för det jämfört med silvrig bil och svart skinn som varenda människa har. Bilen Epslion länkar till är trevlig också då automaten är ypperlig, var inte rädd för miltalet, de flesta fel E91 har är inte beroende på miltal. Visst löper du risk att få byta rena slitdelar men det är vanligen inte så dyrt, framförallt inte om du kan mecka lite själv. ------- //Lövet |
|
|
Ja epsilon, den såg inte heller dum ut! Har dock fastnat lite för den vita, där org. Fälgarna ingick med vinterdäck på! Sen tycker jag navin gör mycket för inredningen och speciellt den nya versionen! Andreas_lofgren ,låter bra den borde rulla många tusen mil till m.a.o! Vad beror felen som e91 har på? Och vilka fel är det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.