AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.841

Frågor om elbaklucka, bluetooth mm inför begagnatköp av F11

Dr
24
Drumhead
F11 520d -11
Jag funderar på en f11 lättare beg och har ett par frågor
- Elbakluckan öppnar bara glasrutan. Är det verkligen så eller kan det programmeras.
-Har någon testat att installera Garmins integrerade Navi (glömt namnet, men det är en modul som integreras i Idrive?
- Standard-bluetooth kan väl inte spela musik från ex. iPhone via bt, eller?
// Henrik Linder

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ang luckan: På min fjärr finns en knapp för att automagiskt öppna glasrutan och en för hela luckan. from årsmodell 12 var väl den elektriska luckan standard på svensksålda.

kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Ang baklucka så behöver du option "S316A Automatische Heckklappenbetätigung" för att få automatisk hela bakluckan via knapp och då är det knappen längst ner på fjärr, den romb-formade, eller från förarplaten nere vid fötterna.

Ang BT och option "S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth" så gick det att skicka musik från iPhone men inte Android, då behövs ytterligare "S6NFA Musik-Schnittstelle für Smartphone"
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Man kan också konfigurera i iDrive vilken knapp på fjärren som ska öppna bakluckan och vilken som endast ska öppna rutan (iaf på F11 LCI)

S6NF har väl bara med USB-inkopplingen av smartphones att göra? Påverkar väl inte BT-funktionaliteten? Där är det väl BT business eller BT pro samt combox som är avgörande för streamingmöjligheterna?
Dr
24
Drumhead
F11 520d -11
Tack för svaren!

Om jag fattat rätt så:
- Om den bara öppnade rutan med förarplatsknappen är det inte troligt att den har lucköppning.
- Garmin GVN 53 heter enheten som kan integreras med I-drive. Ingen vet något om en sån?
- Det går att streama från min äppel-fån på en snål-Idrive utan navi.........eller det går inte att avgöra utan lev.koderna?

// Henrik

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Vad gäller Garmin enheten, det är inget som "integreras" med iDrive mer än att den tar över displayen för att visa allt GPS relaterat. Du får ha något slags fjärrkontroll för att styra den.
Vidare säljs den inte längre.
Köp en vanlig Nüvi istället. Billigare och bättre.
Dr
24
Drumhead
F11 520d -11
Köpte en med stora Prof. Navin istället😎.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.