AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.103

Hur upplever ni ljudnivån i X3 facelift 2015 jämfört med tidigare?

pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
Tycker ni X3 facelift 2015 kan anses vara en tyst bil. Skall byta från en Volvo XC70 2005 och är orolig att jag "byter ner mig".

Planerar M sport med standardchassi och 18 tums hjul
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag tycker x3 går tyst och fint. Har dock inte erfarenhet av xc70. Ett tips om du vill ha en bekväm färd är att satsa på Dynamic Drive till X3:an.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Menar Dynamic Damper Control!
e3
336
e39520it
520dT -14
Kan tyvärr inte svara på vilken av X3'an och XC70 som är tystast. Men om du går för X3, eller en annan BMW för den delen, så "måste" du be om standard däck och inte RFT-däck.
Om du testkör så hoppas jag du får tag i en X3'a med standard-däck. Annars är jag rädd du som är van en ganska ny XC70 fort blir bortskrämd.
Det är många olika åsikter om huruvida RFT är bättre eller sämre, men jag tror få menar att RFT är lika tyst eller tystare än standard däck.

På min bil blev skillnaden STOR, och jag har läst biltester i år där X3'an fått utstå riktig dårlig kritik just pga RFT(tror det var ett AMS-test mellan X3, Macan och Cayenne?).

Angående DDC som Joofa nämner så är det riktigt "gött". I med Comfort+ och du får ett gung en Citroen( och XC70? ) värdig:)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Be om standarddäck kan man väl alltid göra. Men det går väl inte att få utan att vara beredd att betala för andra däck?

Den enda test som jag har läst i år där X3 har fått kritik för sina RFT däck är teknikens värld och de testade den "gamla" X3 och inte den med face-lift.
Min X3 var tyst, det var mest fjädringskomforten ihop med 19-tummare som blev lite stötig ibland.
Dock är motorn ganska knattrig om du väljer 20d, den går mycket tystare i ex F11 520d.

Däremot var det en hel del problem på tidiga bilar byggda 2010/2011 som hade mycket vindbrus kring backspeglarna, men det byggdes bort mha upddaterade backspeglar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.