AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.532

Koppla AUX e46 navi/kasette-stereo

Vill koppla in AUX till min enhet som idag består av 16:9 navi/kassette utan CD-växlare. Har hitta en massa olika kablar på ebay men vet inte vilken jag ska ha?
Har rivit boardmonitorn och där bakom fanns ingen kontakt som de brukar koppla aux på, har även rivit i skuffen där navigator-enheten sitter och ingen kontakt där heller.

hur går jag till väga? kollat på lokala billjuds butiken och de skulle ha minst 3500kr för jobbbet ink material. Jag finns i Uppsala.
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
Köp inte sådant här på Ebay ..finns inga pengar att tjäna ..åk till en lokal bilstereoförsäljare så är det upp till dom och säga vilken adapter du ska ha ..
Dom får väl hjälpa dig och tala om vilka kablar du behöver ..eller så
får du fråga en kompis eller någon annan om det är för dyrt..
När det gäller bilstereo så måste man vara kunnig..annars blir det dyrt

Jag är inte så kunnig på just NAVI ...men du har väl en stor tjock svart adapter...lossa på den och se om det finns extra stift i den eller under den ..det borde finnas en kontakt med 10 stift

kolla på Youtube om någon har monterat in sådant..jag har ingen navi själv för jag ska inte se på TV i bilen ..och GPS har jag i telefonen ;)
har lossat på kontakten till stereon i skuffen och där är det en tio stifts-kontakt i kopplat och precis bredvid tomt som rymmer eventuellt en tiostifts kontakt.
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Går detta att göra kanske?

Länk

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
har den andra kontakten "icke rundade" 40 pin kontakt med navi professional alpine
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.