|
|
|
|---|---|
|
Tjaba, har levt med felet en lång stund så man har nästan vant sig, men dags att ta tag i det. Iallafall, Har en automat och ibland eller ofta rättare sagt så hackar motorn när man kör i stan med mycket stopp och start. Köra ut ur en rondell, gasa lite lätt så kan den hacka sig fram till nästa växel. Det är rätt mycket och känns mycket väl. Vad kan det vara? | |
|
Hej! Hade samma problem som du, Jag har en bmw e60 2004 manuell Lämna in den på verkstad och de visa sig att det var en cylinder som inte reagerade som den skulle, så han bytte plats på den bara så var det problemet löst ! Det kan vara så att du behöver byta också! kostar runt 1000 lappen sa han! Men det kan vara en mängd olika fel sa han, har du fått nått felmeddelande?? Ha de gött! =) |
|
|
Låter dyrt att byta plats på en cylinder ;-) Var det tändspolen du menade bujar? En koll med ett diagnosinstrument är på sin plats för att kunna komma vidare tror jag. Vanligt fel annars på dessa motorer är kamaxelgivare som ger sig. För det är väl en M54 motor i bilen? Min bil: Länk |
|
|
590:- tog dom för att bara kolla vad felet var och sen för "arbetet" att de fick skruva och byta plats! Aa precis, såg att jag skrev fel :P Jo det är nog den billigaste vägen!! Jo det kan va en mängd olika saker!! Japp!! Ha de gött! =) |
|
| Tack för svar, ska kolla upp kamaxelgivare och tändspole. | |
|
Huntelaar, detta är rena gissningar, du måste ta ut felkoder ur bilen. Har du något diagnosverktyg? Min bil: Länk |
|
| Jag har en enklare modell men vet folk som har riktiga grejor. | |
|
Perfekt! Nolla alla felkoder, kör en dag eller två och kolla igen. Mvh Ola |
|
|
Hittade en himla massa felkoder.. Iallafall så hittade jag en intressant som kanske har med det att göra? Inte en aning men iallafall. 2796 - Throttle Actuator Test Lower Stop Fanns en massa andra koder men som inte hade med motorn att göra men som jag ska in och läsa av imorgon igen. Jag hade nollat dom och körde en liten runda igår så det är färska koder. |
|
| Kan de vara gasspjäll/spjällhus som spökar för mig? Eller tolkar jag det fel? Ingen som haft samma felkod med samma symptom? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.