|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är på väg ner nu igen och denna gång för en E65/E66 730D Men eftersom jag haft 2st E65 745i med rätt så mycket strul och missnöje så tänkte jag höra efter lite innan köp! Motorn i 730d är väl rätt skottsäker och sitter väl även i 5 serien så den är väl den biten som känns bra Men hur är elen och div andra lösningar som på tex 2002 2003 2004 varit riktigt kassa i mina iaf? Åren jag undrar över är: 2002-2004 VS 2005-2007 och det jag undrar över är följande: Laggar fortfarande själva menysystemet än? Fortfarande strul och knaster i logic7 systemet? Snabbare menyer? Aux? Bluetooth för egen mobil parning? Strul med comfort access ytterhandtagen än? Vatten läckage vid bakluckegångjärn så elkomponenter dör än? Momentomvandlar strul i växellåda än? Xenonballast strul än? Plast yta på knappar innuti bilen lossnar än? Är det något som dom sett över och gjort något åt el är dom sakerna dom samma samt är det något annat dom åtgärdat på 2005-2007 års modeller? Mycket tacksam för matnyttig info då jag inte kan hålla mig men det blir en facelift hursom efter jag fått mera kött på benen ang kvalitets info om faceliftbilarna Ang motorn så vet jag att swirlflapsen kan ge motorras så dom är väl bara till att ta bort el mistr man effekt osv då? Annars är väl 730d motorn klockren? Väl mött Joakim | |
|
E65 730d. Köpte en 2007:a som gått 1800 mil, min första diesel. Efter 600 mil blev det turbobyte. Troligen tafflade verkstaden, efter ett par hundra mil till fick de byta turbon igen. Kanske hade samband med att de ett par hundra mil senare upptäckte att laddluft före kylare var spräckt så då byttes det också. Allt på garanti men ändå. Bytte senare till 750i 2006:a som var problemfri. |
|
|
Hej igen! Ingen som vet vad förbättringarna är mellan dessa årsmodeller? |
|
|
Hej såg tråden nu... Jag har en 730d -08. Har ägt den drygt ett år, inga problem (än iaf ;)) Den har i dagsläget ca 11k på mätaren. Gummilisten som sitter runt bakrutan har uppdaterats så problemet med läckage in i elektroniken (MOST) är förhoppningsvis löst. AUX - JA, Bluetooth - JA, Har ej comfort access. Har ej haft problem med lådan, ej heller xenonproblem.... Inget knaster (vad jag upplevt iaf) i logic7 :) Motorn har väldigt trevlig karaktär, ger bra kraft och går tämligen ekonomiskt. Jag kör den på 0,69 blandad körning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.