|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett skumt fel på instrumenteringen på min E36 cabrio 325. Det yttrar sig i att under färd så slocknar plötsligt hela instrumentpanelen - alla lampor släcks, alla mätare går ner till noll (hastighet, varv, tank etc) och förblir så i några sekunder men återstartar sedan igen av sig själv. Sker både i regn och torrt väder och i varierande hastigheter - oftast vid färd rakt fram på asfaltväg. Längsta balcouten var nog mellan 5 och 10 sek men normalt 1-3 sek. Händer inte vid varje färd men kan också ske flera gånger udner samma resa. Jag kan tyvärr inte forcera fram felet. Några tips på vad detta kan vara och hur man kurerar det? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Bumpar min egen fråga genom mer info efter första mörkerkörningen sedan felet började - när instrumenteringen slocknar så lyser fortfarande strålkastare mm - det verkar som att det bara är instrumenteringen som slocknar. Något som vet vad som kan glappa eller på annat sätt falera i/vid instrumenthuset? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Låter ju onekligen som glapp någonstans... Jobbigt när det är intermittent men du får antagligen gå igenom kretsen och kolla på alla kontakter så att de sitter ordentligt osv. Kan ju börja kolla så att säkring #46 sitter som den ska iallafall, enl. mitt elschema för en 95a så går den till mätarna. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.