|
|
|
|---|---|
|
Hade samma problem på en 328 e36 för längesen och då var de slutburken som stoppningen där inne hade lossnat och stockat igen, kollade i min simonsdämpare och de verkade vara bra. Så vad orsakar att den är slö uppe i fart? Denna motor är hyffsat potent men den har varit slö efter 150 typ. Vet att den ska gå till 200 jäkligt lätt o fort, nu tar de verkligen tid. Inga missljud, motorn har gått max 3000 mil efter den blev byggd! seriöst gjort allt och den låter riktigt bra och går bra, men inte uppe ifart. Nu brukar jag inte ligga och pressa den länge och toppa ur den, har faktiskt aldrig plågat ur den till stoppet på femman, så möjligen kan de ju vara att den är kärringkörd av mig:) Har bara njutit av accet upp till 150 och sen har jag inte kört så mycke fortare. Vet att motorer kan ju vänja sig på nåt sätt och bli slöare om den inte får arbeta ordenligt ibland! setup m20b25---->b27 #Dieselvev(balanserad på firma) #Svarvade kolvar(viktade) #kortare stakar(viktade) #ställbart kamdrev #272 catcam #portad topp #Extraktor grenrör #3tums avgassystem #portat insug(matchat mot topp) #535 LMM #535 spridare #Ställbar BTR #hårdare fjädrar #Ökat bränsle och varvstopp(7250) via chip | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.