AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.378

Ungefärlig prisbild om M5 touring e34.

Sp
33
Spodermon
M535i e28 -86
Tjenare, är väldigt sugen på en M5 touring, 95a hade ju varit väldigt fint men verkar endast finnas två i sverige som garanterat inte är till salu. Hittat dock en daytonaviolett som är min absoluta favoritfärg som säljes för 120(känns ändå rätt lagomt pris)

4 ägare i sverige, import 2003.
Uppdaterad till -95 front, bromsar, låda.
Tidig 94 uttagen 95.
Dock till det tråkiga, kör man carfax på regnumret så får man fram att det är bytt mätarställning på den, enligt en på m5 portalen så sa man såhär:

"byggt 09.09.1993 och bör då vara årsm 1994 -
först reg datum är 07.05.1995

mätarställning: 13.200 mil = den nya motorn efter motorbyte 2010 (??)

vid 2009 års besiktning 2009-02-02 var mätareställning > 245.162 km

vid registreringsbesiktning 2003-06-16 efter import från Tyskland
var mätareställning > 151.226 km -

95:a front uppgraderingen gjordes av 'Wachtmann Autohaus' som tog hand om flera E34 M5/M5touring och byggde om de till en 95:a front -"

Då frågar jag er vad ni anser en sån vara värd. Anledningen till motorbyte kan ju helt enkelt vara vevlagret som har farit vilket som drabbar vissa s38or och anses som barnsjukdom.

Med milen som gått sen mätarställningsbytet så ska den ha gått kring 25-26 000 vilket som kan kännas mycket men med endast 4 ägare i sverige så känns det ändå som att den kan vara handomtagen bra.

Mvh.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hej Spodermon!
Svårt som fan att ge ett direkt svar,om det är den som legat på Blocket ett tag så har i alla fall jag hört att den är väldigt välskött.
Prisbilden runt dessa bilar är lite luddig då det finns "Forumbedömningar",väldigt mycket känslor för denna modell men samtidigt en hel del kunskap om bilarna.
Har ganska nyligen köpt en M5 Touring utan några som helst kunskaper om dessa bilar och är jätte nöjd med vad jag fått men givetvis insett efter att fått hjälp från dessa olika forum på nätet att det blir en del att göra i vinter men har känslan att jag verkligen vill göra dessa åtgärder.Kostnadsfråga såklart men har haft turen och kan fixa det mesta utan att lämna in på verkstad.
M5 Touring byggdes i 891 exemplar så tillgången är begränsad,verkar som om att Sverige är ett av de "Touring" tätaste landet i världen så vi kan ju i så fall skatta oss lite lyckliga.
Åk o provkör,grubbla på kammaren och bestäm sen. Vad man får är fart,unik känsla och en bra dos av kvalitet och riktigt roligt.
Mvh Dic
Sp
33
Spodermon
M535i e28 -86
Jo hade ju åkt och prövat direkt men den är ju tyvärr 120 mil bort :-/ men känmer själv att det är nog lika ta en om man får chansen, finns väl bara 12 touringar i sverige kvar :-)

Mvh.
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Nackdelen med att provköra ///M bilar är att man blir beroende av dem.
Blir ofta svårt att åka hem utan bilen.
Men det kan ju bli några 120 mil rolig hemresa med ;)

/F1

Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten!
Sp
33
Spodermon
M535i e28 -86
Precis och nog har man ju tyvärr redan fastnat för dem när man fått åka några gånger hehe, hade helt enkelt varit jätteskönt att ha en kombibil som svarar på högerfotens behov, så länge den inte är ett lik, men bilderna talar ju motsatsen. :)
Har du bara bestämt dig så åk och köp, jag åkte själv 100 mil för att hämta min M5a i våras bara för att den var i sånt bra skick och ville inte släppa den.
Sp
33
Spodermon
M535i e28 -86
Hehe man får se :)
samke
Länk

Är det denna som diskuteras? Ska kika på den imorgon.
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Fin bil! Undras om redbull burken mellan vindrutan o huven ingår?
Hur vet säljaren att det bara finns 450 kvar, är det fakta?
Synd att det inte finns bilder på insidan o motorrummet, det hade ökat säljkraften något.
Hade jag inte haft andra planer hade denna varit värd att kolla in.

/F1

Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten!
samke
Den är relativt sliten på insidan; glansigt och veckigt skinn, vänster sida av förarsätet nött (insteget), väldigt glansig ratt. Skinnet på dörrens armstöd har "rört" på sig, veckigt. Enligt säljare även rost på en av framdörrarna, nederkant, under plastlisten. Återkommer efter att jag varit och sett bilen
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Låter som inredningen rullat mer än vad bilen framställs på papper!

/F1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.