|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att köpa en 1-serie men har funderingar kring vad man bör satsa på för modell samt om man ska satsa på automat eller manuell. Vill gärna ha M-paket så mycket vet jag :) Bilen kommer vara "andra"bil i familjen utöver en kombi och kommer främst användas till pendling till jobb samt annan kortare körning. Prioritet är låg förbrukning främst men därefter så klart även lite körglädje och komfort. Så vad säger ni ska man gå på diesel som ju spontant känns snålast och hur fungerar automatlådan? Har en ganska låg budget och skulle helst inte gå över 100k. | |
|
Det som hade avgjort automat eller manuell för mig är att jag hade tagit det som jag inte haft på din 320d, så du kan variera lite. Msport är bra - nätan ett krav på en 1-serie. Det liksom förstärker körglädjen ganska kraftigt. Sen är ju 125:an rätt rolig att köra. Jag kanske hade tagit en sådan om jag nu haft en 320d som vanlig bil. |
|
| Jag skulle rekommendera dig att ta någon av modellerna ned en sexa i. De mindre modellerna är inte mycket värt enligt mig. Men allt från 125:an och uppåt är bra och roliga bilar. Är det komfort du är ute efter så ska du undvika m-sport. Min 130 är fruktansvärt obekväm i stan. Inga problem med komforten i sig själv, men chassiet är väldigt styvt och likaså är fjädringen. | |
|
Jag säger också 130 om budgeten skulle tillåta, helst en LCI förstås. Men för 100kkr skulle jag välja en 120i, men till dej skulle jag rekommendera en 118d för att få lägre förbrukning... Jag vet inte om du kan få en med M-paket för 100kkr... beror väl på hur mkt mil du kan acceptera. /Jonas |
|
| Om man är ute efter bra bil att köra så är pre-lci bättre, då man slipper hemsk elektronisk servo. Men självklart, vill man enbart kolla på bränsleförbrukning så kan man ju göra det. | |
| En etta för komfort går inte ihop, tycker jag. Men 100% körglädje i alla utom de minsta motorerna. En 118d med manuell är bra mycket roligare än det mesta! | |
| Faktum är att även LCI har bra styrkänsla... Upplever min precis snäppet under mina gamla M3E30... Och det säger som ni vet inte direkt lite :) | |
| Azkikr- Om du provat en pre-lci så hade du märkt stor skillnad. | |
|
Det har jag gjort... Visst, lite annan och kanske lite bättre känsla, men att el-servon skulle vara dålig håller jag inte med om... Fortfarande är styrkänslan bättre än i stort sett alla andra bilmärken. Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.