|
|
|
|---|---|
|
Hej alla det är så att jag tänkte eventuellt bila lite i Europa i Vinter. Så satt och fundera på min kommande Service 20000 mila på en BMW 320I 2008a. Vad tror ni om att göra en fullservice i Tyskland kan det bli billigare en i sverige? Eller ska man göra den i Sverige? Någon som vet hur priserna ser ut mellan Sverige och Tyskland? Som sagt varför Tyskland är för att jag endå åker igenom där och då kan jag ta en hotell natt o titta runt. | |
| Själv hade jag nog inte åkt på bilsemester utan att göra en större 20 000-mila service INNAN resan. | |
|
Tycker nog också det är en lite väl stor chansning... Visserligen ligger BMW:s verkstäder rätt hyfsat till i de regelbundna tester som ams gör, men varje år hittas alltid en eller några "citroner" dit man absolut inte vill lämna sin bil. Visst kan det bli billigare, men hur säker är du på kvaliteten på jobbet hos en okänd verkstad? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Det kan sagtens batale sig at udføre service i Tyskland. Jeg sparede 50% på motoroljeservice (325i, e92) hos en mindre men velkendt BMW servicehus i Hamburg. | |
|
Service udført februar 2014 i Hamburg. 1. Udvendig rengøring, polering og waxing (Fahrzeugreinigung), 134 euro. 2. Service motorolie 5W30 Longlife, 85 euro. 3. Oliefilterbyte, 12 euro. 4. Luftfilterbyte, 26 euro. 5. Mikrofilterbyte, 46 euro. 6. Bremsevæskebyte, 41 euro. Jo, jag tycker at det er mycket billigere end BMW Göteborg eller Förenade Bil i Malmö. |
|
|
+ 19% tysk moms ! offtopic: det är irriterende at man inte kan redigere sina indlæg. |
|
|
off topic: det kan du visst. :) Valet finns under tidsstämpeln till vänster om ditt inlägg. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Offtopic: den findes desværre ikke for mig, jeg er ikke PRO medlem :( | |
| Denkloge: du kan visst redigera trots ej pro medlem, men bara efter ett par minuter efter att inlägget skickats, sedan går det inte längre. | |
|
Kristoffer_L Offtopic: Okay tak, jeg må være på dupperne næste gang jeg skriver indlæg :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.